افزايش واردات فولاد ژاپن

به گزارش تاسیسات نیوز ، مركز خدمات فولاد ايران- واردات محصولات فولادي در ژاپن ژانويه سال جاري 44 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به 487 هزار تن رسيد كه در 16 سال اخير بالاترين رقم واردات فولاد در اين كشور بود. ظاهرا افزايش واردات از كره جنوبي، تايوان و چين علت اصلي اين مساله بوده است.صنعت فولاد ژاپن در حال بررسي روند افزايش واردات فولاد از كشورهاي آسيايي همسايه است؛ چرا كه چنين افزايشي در واردات فولاد مي‌تواند موجب توقف روند بهبود قيمت‌هاي بازار داخلي و كاهش سوددهي فولادسازان ژاپني شود.

فولادسازان خاورميانه به دنبال جايگزيني قراضه با بيلت

در بازار خاورميانه قيمت قراضه وارداتي 375 تا 380 دلار در هر تن سي اف آر است كه در يك ماه اخير تا 35 دلار در هر تن بالا رفته است. ولي از طرفي توليد كنندگان مقاطع در اين منطقه نتوانسته‌اند قيمت محصولات خود را در اين سطح بالا ببرند و ميلگرد بالاتر از 565 تا 570 دلار در هر تن فوب نيست. حتي در اين قيمت‌ها نيز قراضه به راحتي معامله نمي‌شود از اين رو حاشيه سود كارخانه‌ها كم شده است. از طرفي قيمت بيلت در اين منطقه 495 تا 500 دلار در هر تن فوب است كه در اين شرايط گفته مي‌شود كارخانه‌ها در صورت جايگزيني قراضه با بيلت مي‌توانند با كاهش قيمت 10 دلاري، مقاطع توليدي خود راحتتر معامله كنند.

پيش‌بيني كاهش قيمت و صادرات سنگ‌آهن استراليا

مراجع دولتي استراليا پيش‌بيني كرده‌اند قيمت سنگ‌آهن و ميزان صادرات استراليا در سال جاري از برآوردهاي قبلي كمتر باشد. در اين گزارش اعلام شده قيمت سنگ‌آهن استراليا سال 2014 حدود 110 دلار در هر تن فوب و سال 2015 معادل 103 دلار در هر تن فوب خواهد شد. همچنين پيش‌بيني شده صادرات سنگ‌آهن استراليا سال 2015 از 650 ميليون تن برآورد قبلي به 631 ميليون تن برسد. از طرفي در سال جاري صادرات سنگ‌آهن استراليا با پيش‌بيني رشد 19 درصدي نسبت به سال قبل 687 ميليون تن خواهد بود.

بهبود اوضاع در بازار سنگ‌آهن

با اينكه هنوز تمايل به خريد سنگ‌آهن در چين بهتر نشده و كارخانه‌ها نگرانند كه اگر تقاضاي فولاد بهتر نشود بايد توليد را كاهش دهند ولي قيمت سنگ‌آهن در حدود 112 دلار در هر تن است. پس از آنكه قيمت سنگ‌آهن در دهه نخست ماه مارس به حدود 105 دلار در هر تن رسيد تاكنون قيمت 7 درصد بهتر شده ولي هنوز حدود 17 درصد از ابتداي سال جاري ميلادي پايين‌تر آمده است. در حال حاضر بيشتر تجار خريدار سنگ‌آهن هستند تا كارخانه‌هاي چيني، چون كارخانه‌ها نگرانند مجبور شوند توليد را با تداوم كاهش تقاضا پايين بياورند از اين رو در خريد سنگ‌آهن با احتياط حركت مي‌كنند.

 روسيه به دنبال افزايش توليد ورق

كارخانه ام‌ام‌ك روسيه قصد دارد عرضه ورق رنگي در بازار داخلي را 15 درصد و سهم ورق گالوانيزه خود از بازار داخلي را 26 درصد نسبت به سال قبل بالا ببرد. قابل ذكر است

88 درصد توليدات ورق اين كارخانه در بازار داخلي عرضه شده و 12 درصد به ساير كشورهاي سي‌اي‌اس صادر مي‌شود. اين عرضه‌كننده روس قصد دارد سطح توليد خود را بالا ببرد تا قادر به تامين تقاضا در سال جاري باشد.

بازار ورق آمريكا صعودي

با افزايش قيمت قراضه و بالا رفتن مدت زمان تحويل كالا در بازار ورق تخت آمريكا، كارخانه‌ها قيمت‌ها را بالاتر برده‌اند.قيمت فعلي ورق در اين كشور بين 800 تا 820 دلار در هر شورت تن درب كارخانه است. قابل ذكر است در فوريه سال جاري 98 هزار و 400 تن ورق تخت به آمريكا وارد شده و انتظار مي‌رود آمار ماه مارس و سه ماهه دوم سال نيز بالاتر برود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

تاسیسات، افزايش ، واردات ، فولاد ، ژاپن
Comments (0)
Add Comment