افتتاح سه نمایشگاه و جشنواره در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی

هفتممین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه ، اولین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران، و اولین جشنواره تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور مسئولین عالی رتبه کشوری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از متخصصین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ا گشایش یافت .

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، درهفتممین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه دوازده شرکت خارجی فعال در صنعت مالی از ترکیه، امارات، روسیه، پاکستان، اندونزی و کره‌ جنوبی در این نمایشگاه حضور دارد.

 

پارسال حدود 250 شرکت در فضای مفید 14 هزار مترمربع در نمایشگاه حضور داشت و امسال به 280 شرکت و فضای مفید نمایشگاه نیز به بیش از 16 هزار و 500 متر مربع رسیده است که در مجموع، حدود 20 درصد رشد نشان می دهد.

 

نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با سابقه هفت سال برگزاری مستمر، در جمع سه نمایشگاه بزرگ و مطرح صنعت مالی در دنیا و بدون تردید، بزرگترین و جامع‌ ترین و متنوع‌ ترین نمایشگاه در این حوزه در منطقه خاورمیانه است.

 

در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه هر سه رکن اصلی صنعت مالی کشور، یعنی بازار سرمایه، بازار پول و صنعت بیمه حضور منسجم و گسترده دارند.

 

مشارکت گسترده فعالان بازار سرمایه ، بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌ های بیمه‌ای باعث شده است تا نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در مقایسه با عمر نه چندان طولانی ، از جامعیت و تنوع بسیار بالایی در مقایسه با نمایشگاه‌های مشابه در دنیا برخوردار باشد و تلاش شده است در این نمایشگاه، علاوه‌ بر مخاطبان تخصصی و فعال در صنعت مالی، پاسخگویی به انتظارات و پرسش های مخاطبان عمومی و اصطلاحا غیرحرفه‌ای در حوزه مسائل مالی و سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد که همین امر، این نمایشگاه را از نمایشگاه‌های مشابه در دنیا، تا حدی متمایز می‌کند.

 

نقش قابل توجه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در ارتقای سطح سواد مالی در کشور، باعث شده است جایزه عملکرد جهانی شایسته از میان 80 طرح ارسالی کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه به سازمان ملل، به این نمایشگاه اختصاص یابد.

 

امسال همچنین نخستین جلسه کارگروه “سواد مالی” کومسک ( زیر مجموعه اقتصادی سازمان کنفرانس اسلامی) به ریاست سازمان بورس ایران و با حضور نمایندگان کشورهای عضو این کارگروه، همزمان با نمایشگاه در تهران برگزار می شود و اعضای این کارگروه، پس‌ از نشست دو روزه خود، از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

 

بنابر این گزارش : در نمایشگاه صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگن های نیرو محرکه، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی، واگن های اتوبوسی، واگن های باری، واگن های مولد، واگن های مانوری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارایه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای ارایه شده است ..

 

توسعه صادرات، ارایه توانمندی های شرکت های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی سازی صنایع ریلی، آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان و تحقق شعار حماسه اقتصادی از جمله اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران عنوان شده است.

 

150 شرکت داخلی و بیش از 40 شرکت خارجی از کشورهای چین، ترکیه، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا، تجهیزات، کالاها و جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه صنایع ریلی را به نمایش عموم گذاشتند .

 

همچنین دراولین جشنواره تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی و برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور و با توجه به لزوم گسترش زیرساختهای نظام علم، فناوری و نوآوری کشور و نقش مهم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ضرورت توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تجاری سازی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و با عنایت به رشد اخیر متخصصان داخلی در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و مواد تحقیقاتی و از سوی دیگر نیاز محققان و پژوهشگران دانشگاهی به بهره‌گیری از تجهیزات مذکور برگزار می‌شود.

 

«معرفی توانمندی‌های کشور در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی»، «حمایت از توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور»، «شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و حمایت از آنها»، «کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی»، «کمک به شکل‌گیری بازار بزرگ و پایدار داخلی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل»، «تسهیل تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات و تولید کنندگان مواد آزمایشگاهی»، «تسهیل اشتغال پایدار در شرکتهای دانش بنیان»، «حمایت از شرکتهای دانش بنیان توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی» و «هدایت و تشویق دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کشور به خرید تجهیزات و مواد تولید شده در داخل از طریق تامین بخشی از هزینه‌های خرید و ارائه یارانه‌ها و مشوق‌ها» از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

قابل ذکر است این دو نمایشگاه و جشنواره از تاریخ 17 اریبهشت لغایت 20 در معرض بازدید متخصصین و علاقمندان به این بخش از صنعت کشورمان خواهد بود.

 

 

Comments (0)
Add Comment