افتتاح به بهانه مناسبتی ویژه

به گزارش تاسیسات نیوز، ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای رونمایی و افتتاح از طرح های ویژه میباشد که دولت تدبیر و امید در بحران بی آبی کشور قصد دارد فازی از یک طرح آبرسانی را افتتاح کند.

 

 

 

طرح آبرسانی جگین –جاسک از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کشور است که فاز نخست آن با اعتبار هزینه شده 1900 میلیارد ریال در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.




حسین خادمی، مدیرعامل آبفای هرمزگان درباره جزئیات این طرح گفت: این طرح با دبی 700 لیتر بر ثانیه، خط انتقالی به طول 124 کیلومتر، 50 هزار متر مکعب حجم مخزن، یک واحد ایستگاه پمپاژ و یک واحد آبگیر و 22 هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه‌خانه در فاز نخست اجرا شده است که جمعیت 143 هزار نفر در شهرستان جاسک را تحت پوشش قرار می‌دهد.




وی ادامه داد: استان 72 طرح با اعتبار 1300 میلیارد ریال در بخش آب و شش طرح با اعتبار 500 میلیارد ریال در بخش فاضلاب در حال اجرا دارد.




وی با اشاره به اینکه 17 طرح آب و فاضلاب با اعتبار 2400 میلیارد ریال در دهه فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح آب‌شیرین‌کن 3750 مترمکعبی سیریک نیز از طرح‌های مهم آبفا است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.




خادمی افزود: این طرح با اعتبار 90 میلیارد ریال از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.




وی در ادامه با اشاره به استمرار خشکسالی و کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم منابع آبی استان از آب‌شیرین‌کن‌ها از 42 هزار مترمکعب به 350 هزار مترمکعب در شبانه‌روز معادل 60درصد ارتقا می‌یابد.




مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: بومی‌سازی صنعت آب و فاضلاب، به‌روزرسانی دانش این حوزه، ایجاد اسناد و مدارک مشترکان به‌طور الکترونیک همچون سامانه پرداخت آنی قبوض و همراه آب از دستاوردهای آبفای هرمزگان است که در 25 سال اخیر محقق شده و رضایتمندی 90 درصد از مشترکان را سبب شده است.





وی گفت: این شرکت اکنون آب مورد نیاز تمام شهرهای استان و 168 روستا با جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفر را به‌عهده دارد که نیاز آبی این جمعیت 4200 لیتر بر ثانیه است درحالی‌که ظرفیت فعلی منابع آبی 3400 لیتر بر ثانیه است.





وی افزود: هم‌اکنون 65 درصد آب مورد نیاز از 126 حلقه چاه، 15 درصد از طریق ذخیره سد استقلال، 15 درصد از طریق 18 دستگاه آب‌شیرین‌کن و 5 درصد نیز از خط محرم تامین می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبرسانیبحرانتاسیساتدهه فجردولت تدبیر و امیدطرح
Comments (0)
Add Comment