اعلام نتایج جلسه نظام مهندسی خراسان در خصوص عملکرد مجریان ذیصلاح

اعضای هیات مدیره سازمان نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد مجریان ذیصلاح در جلسه مشترک با اعضا هیات مدیره و مجریان ذیصلاح استان گیلان مطرح کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، در جلسه مشترکی که با اعضا هیات مدیره و سازندگان استان گیلان اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد مجریان ذیصلاح در جلسه مشترک با اعضا هیات مدیره استان گیلان مطرح کردند.
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد مجریان ذیصلاح در  جلسه مشترک با اعضا هیات مدیره و مجریان ذیصلاح  استان گیلان مطرح کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، در  جلسه مشترکی که با اعضا هیات مدیره و سازندگان استان گیلان نحوه عملکرد مجریان ذیصلاح با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین، تعدادی از اعضا انجمن شرکت های ساختمانی استان برگزار شد، اعضای هیات مدیره به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
عباسی رییس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی در ابتدا ضمن خوشامدگویی به اجرای بند دوم نامه شماره ذ ۰۲/۱۰۰/۲۷۲۶۴ مورخه سی ام آبان ماه هشتاد و چهار، وزیر مسکن و شهرسازی نهایتاً در تاریخ بیست و دوم شهریور ماه هشتاد و پنج، با تصویب هیئت ۴ نفره نسبت به الزام حضور مجریان ذی صلاح در پروژه های با زیر بنای هشتصد متر مربع و یا پنج سقف به بالا در استان خراسان جنوبی، اشاره و افزود: نسبت به سازماندهی آن دسته از مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی که تمایل به اجرای ساختمان داشته اند به عنوان مجریان حقیقی و حقوقی اقدامات و برنامه ریزی های هماهنگی از طرف اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان صورت گرفته، در ابتدای امر مهندسین متقاضی با حضور در سازمان نظام مهندسی، انصراف خود را از وظایف نظارتی به صورت کتبی اعلام داشته و درخواست تشکیل پرونده مجری ذی صلاح را ارائه کرده و بعد از معرفی به مجموعه راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده اقدام داشته اند.
با صدور پروانه های فعالیت مجریان ذی صلاح و درجه بندی های مربوطه با توجه به توان شرکت ها و افراد متقاضی، گروه بندی میزان کار و متراژ مجاز فعالیت مجریان ذی صلاح نیز برابر قانون مشخص و لیست مجریان ذی صلاح دارای پروانه فعالیت از طریق اداره راه و شهرسازی در اختیار سازمان نظام مهندسی و سپس مالکین مربوطه قرار می گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی ضمن اشاره به فعالیت های کمیته ارزیابی عملکرد مجریان بیان کرد:
با توجه به تشکیل انجمن مجریان ذی صلاح استان و با توجه تبصره یک ذیل ماده چهار قانون نظام مهندسی و با نظر مثبت کمیته مجریان ذی صلاح و تصویب هیئت مدیره مقرر شد، تا بخشی از امور مرتبط با مجریان منجمله ثبت و گزارش فعالیت‌های این گروه به سازمان های ذی ربط از جمله دارایی و هم‌چنین برپایی نشست های سازش اولیه در صورت بروز اختلاف فی ما بین مجریان با کار فرمایان و همچنین مراحل کسب مدارک لازم و معرفی مجریان جهت اخذ و یا تمدید پروانه به اداره راه و شهرسازی به این مجموعه واگذار شود.
هم‌چنین کمیته مجریان ذی صلاح در راستای تهیه لیست نقشه های مورد نیاز پروژه ها با برگزاری جلسات متعدد با کمیته دفاتر طراحی، گروه تخصصی عمران – گروه تخصصی معماری گروه تخصصی برق –گروه تخصصی مکانیک به جمع بندی لازم رسیده و نهایتاً لیست نقشه های مورد نظر بعد از تصویب در هیئت مدیره به دفاتر طراحی ابلاغ شده است.
از دیگر فعالیت‌های کمیته مجریان پی‌گیری در راستای ضرورت استفاده از نیروهای دارای کارت فنی در تمامی پروژه های اجرایی استان است. هر چند قانون‌گذار براساس ماده ۷-۴-۲ نسبت به این موضوع تأکید داشته است لیکن هنوز در اکثر زمینه ها نیروهای دوره دیده و دارای کارت مهارت فنی به تعداد کافی موجود نیست و عدم پی‌گیری مجریان، ناظرین و سایر مسئولین در این مورد، نیز موجبات عدم رغبت نیروها را نسبت به تأمین کارتهای مهارت را فراهم ساخته است فلذا جهت رفع این کمبود کمیته مجریان ذی صلاح با جلسات پی در پی و برگزاری نشست های متعدد با نمایندگان راه و شهرسازی – گروه تخصصی عمران –شهرسازی صنف صنعت ساختمان، سازمان فنی و حرفه ای استان و انجمن صنفی مجریان ذی صلاح و جمع بندی پیشنهادات مربوطه به مصوبات قابل وصولی در این راستا دست یافته است که با توجه به تأیید هیئت مدیره و در صورت کسب تأیید هیئت چهار نفره استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.
در ادامه این نشست  اعضا حاضر در جلسه به اهمیت ظرفیت مجریان پرداخته و مراحل عملکرد و نحوه ارزیابی مجریان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
خراسانمجریان ذیصلاحنظام مهندسیگیلان
Comments (0)
Add Comment