اعلام قیمت پیشنهادی نظام مهندسی ساخت و ساز ساختمان برای ۱۴۰۳

به گزارش تاسیسات نیوز، کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی درباره جزئیات جلسه سیصد و بیست و سوم شورای مرکزی این سازمان، گفت: در بخش پیش از دستور به موضوع مشکلات ایجاد شده در مجامع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها پرداخته شد و اعضای شورا تقاضا کردند تا ضمن پیگیری ابلاغ شیوع نامه جدید برگزاری مجامع، با اتخاذ تدابیر مناسب موضوعات مربوط به مجامع استان ها حل و فصل شود.
همچنین در این جلسه درخواست شد تا جمع بندی عملکرد شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال ۱۴۰۲، در قالب گزارشی از سوی هیات رئیسه تهیه و ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین دستور جلسه سیصد و بیست و سوم شورای مرکزی این سازمان گزارش هیات رئیسه شورای مرکزی پیرامون برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان بود، اظهار داشت: با توجه وظایف و اختیارات شورای مرکزی، وفق ماده ۱۱۴ و ۱۱۶ آیین نامه اجرایی، گزارشی ارائه شد. در ادامه نیز گزارش تفصیلی از تخلفات رخ داده در مجمع عمومی استان همدان مطرح و مقرر شد تا از طریق مکاتبات شورای مرکزی، مصوبات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان فاقد وجاهت قانونی اعلام شود.
سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: در دستور کار بعد موضوع بررسی دستورالعمل نظارت شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شهرساز شورای مرکزی به تفصیل به لزوم انجام فرایند مذکور منطبق بر اهداف قانون نظام مهندسی ساختمان و مستندات و سوابق موضوع پرداختند. در خاتمه با عنایت به سوابق موضوع، مکاتبه سازمان بازرسی کل کشور، ابلاغیه های پیشین و لزوم رصد ضوابط و مقررات شهرسازی در فرایند ساخت بناها به منظور پیشگیری موثر از تخلفات شهرسازی به عنوان یکی از اصلی ترین اقدامات در جهت رعایت و صیانت از ضوابط و مقررات شهرسازی در طرح های جامع، تفصیلی و هادی (موضوع بند ٩ ماده ٢ قانون ) و پرهیز از دو نقشه ای، اجرای فرایند مذکور مورد تاکید اعضای محترم شورای مرکزی قرار گرفت.
به گفته این مقام مسئول، اصلی ترین موضوعی که در این جلسه به آن پرداخته شد، برآورد و اعلام هزینه واقعی ساخت توسط این شورا بود. در همین راستا نامه ای با محوریت اعلام قیمت پیشنهادی ساخت و ساز ساختمان برای ابتدای سال ۱۴۰۳ تهیه و تقدیم وزارت راه و شهرسازی شد.
تعرفه خدمات مهندسیجلسه 323 نظام مهندسی ساختمانساخت و سازنظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment