اظهار نظر جالب یک مسئول درباب آلودگی

به گزارش تاسیسات نیوز، در پی آلودگی هوای تهران یکی از مسائل مهمی که پیش روی همه است استفاده از بنزین غیر استاندارد و تردد بیش از حد خودروهای سواری و عدم درک صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی است.



اما عضو هیات‌‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس گزارش‌ها و استعلام‌ها، بنزین وارداتی به کشور از استاندارد یورو ٤ برخوردار است.




طی روزهای اخیر که آلودگی هوا به سبب تغییرات فصلی تشدید شد، گفته شد دلیل آلودگی هوا توزیع بنزین‌های بی‌کیفیت است، به همین دلیل هفته گذشته کمیسیون انرژی مجلس در اقدامی فوری دستور کار خود را تغییر داد و وزارت نفت نیز مسوولان ارشد این حوزه را به جمع نمایندگان فرستاد تا این موضوع بار دیگر بررسی شود.


پس‌ از این بررسی‌ها، کمیسیون انرژی اعلام کرد براساس گزارش‌های ارائه‌شده، بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ است.




روز گذشته، امیرعباس سلطانی در همین زمینه درخصوص بررسی‌های کمیسیون انرژی در زمینه کیفیت سوخت مصرفی وسایل حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: هم‌اکنون بنزین مصرفی در کشور از دو محل تامین می‌شود، نخست تولید داخلی که بخش زیادی از نیاز داخلی را تامین می‌کند و دیگری از محل بنزین وارداتی است.




عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی افزود: به‌طور میانگین روزانه ٨ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود. دبیر اول کمیسیون انرژی درباره استانداردهای بنزین وارداتی نیز تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارائه‌شده و استعلام‌های این کمیسیون، بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ است.




این نماینده مجلس نهم افزود: بر‌اساس گزارش‌ها، چند محموله بنزین که از مبادی شمالی کشور واردشده بود از استانداردهای لازم برخوردار نبود که آنها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بازگردانده شد و مقرر شد دیگر از این محل‌ها بنزین وارد نشود.

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آلودگیبنزینتاسیساتحمل و نقلمجلس
Comments (0)
Add Comment