اظهار تند رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان

به گزارش تاسیسات نیوز، کوروش لطفی رئیس نظام مهندسی ساختمان خوزستان ضمن ابراز نگرانی از تسری این موضوع به دیگر کلان شهرها و شهرستان‌ها، گفت: این حرکت بسیار خطرناک است و می‌تواند منجربه ایجاد رانت بیشتر برای مجموعه شهرداری‌ها و تنزل کیفیت ساخت‌و‌ساز شود.




به گفته این مسئول سازمانی اقدام اخیر شهرداری، عملا نظام مهندسی را از گردونه ساخت‌و‌ساز و نظارت بر کنترل کیفیت ساختمان‌ها دور می‌کند که می‌تواند برای کل کشور فاجعه بار باشد.





ایشان  این اقدام شهرداری را اصلا منطقی و مناسب ندانست و گفت: جامعه مهندسی در کل کشور به دنبال این است که در واقع از طریق مراجع بالاتر پیگیری‌ها لازم را انجام دهد.




لطفی در پاسخ به اینکه نقش وزارت راه‌و‌شهرسازی برای رفع این مشکل چیست، تاکید کرد: اصفهان در این زمینه اقدام کرده و به احتمال زیاد حکم دیوان عدالت اداری در مورد تهران هم صدق می‌کند و این حرکت می‌تواند نقض شود، اما این اتفاق یک زنگ خطر است؛ چرا که در شرایطی که هنوز پیش‌نویس آیین‌نامه نظامات اداری کنترل ساختمان به نتیجه نرسیده و شهرداری تهران نمی‌تواند به آن استناد کند، اما بازهم ابلاغیه‌های اینچنینی صادر می‌کند، حال باید دید که شهرداری در زمان تصویب پیش‌نویس چه جولانی خواهد داد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتساختمانشهردارینظام مهندسیکیفیت
Comments (0)
Add Comment