اظهارات مرجع تقلید شیعیان در دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قم

به گزارش تاسیسات نیوز، مرجع تقلید شیعیان گفت: قانون نظام مهندسی در راستای سامان بخشیدن به ساخت و ساز درکشور بسیار موثر است و قوانینی که در این زمینه وجود دارد باید اجرایی شود.


آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در واقع کنترل کننده وضعیت ساخت و ساز در کشور و استان است و این جای خرسندی است که مجموعه ای بر اینگونه مسائل نظارت دارد و امید است سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و سازها روند رو به رشدی را طی کند.


وی بیان داشت: در همه کارهایی که قرار است انجام دهیم باید نظم و انضباط مورد توجه باشد که در این صورت شاهد انجام کارهای خوب و مطلوب خواهیم بود.


این مرجع تقلید بیان داشت: در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم آنجا که قانون رعایت نمی شود مشکلاتی ایجاد شده است به عنوان نمونه امروز در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد ساخت و سازهایی هستیم که حتی گنبد حرم مطهر را تحت الشعاع قرار داده است که این وضعیت مناسب نیست.


استاد برجسته حوزه علمیه قم ، ادامه داد: مسئولان می بایست در این گونه موارد از همان ابتدای کار ، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا در آینده شاهد بروز مشکلات اینگونه نباشیم و انتظار می رود همگان در هر مسئولیتی که هستند وظایف خود را به درستی اجرا کنند.


وی با تاکید بر اینکه قانون باید به درستی اجرا شود افزود: قانون نظام مهندسی در راستای سامان بخشیدن به ساخت و ساز درکشور بسیار موثر است و قوانینی که در این زمینه وجود دارد باید اجرایی شود.


آیت الله علوی گرگانی ، با بیان اینکه فعالیت های سازمان های نظام مهندسی ساختمان مورد قبول و پذیرش است افزود: آنچه به نظر ضرورت دارد آن است که این سازمان باید مراقبت کند تا نظارت ها و کنترل ها به درستی صورت گیرد و راه هایی تخلف را مسدود کرد چرا که ممکن است در هر قشری افرادی باشند که به وظایف خود به درستی عمل نکنند.


وی به مهندسان توصیه کرد ، صداقت و درستی را در کنار تخصصص خود قرار دهند و از این طریق در ارائه خدمات به مردم تلاش کنند.


این مرجع تقلید در ادامه با بیان فرازهایی از نهج البلاغه عنوان کرد: امام علی (ع) می فرماید از گذشتگان باید عبرت گرفت و سرنوشت آنها در واقع درسی برای همگان است و امام باقر (ع) نیز می فرماید ، خداوند با هیچ کس از مردم قرابت ندارد و این بدان معنا است که ما تنها باید به انچه تکلیف و وظیفه داریم عمل کنیم در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment