اظهارات ضد و نقیض مسئولان اصفهانی در مورد سیستم گرمایشی مدارس

به گزارش تاسیسات نیوز، عباس مقتدایی، ‌نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در ادامه با بیان اینکه ۵ درصد از سیستم‌های گرمایشی مدارس استان اصفهان با استفاده از نفت شعله ور می‌شوند، ادامه می‌دهد: این تعداد مدارس به ۱۰ درصد از دانش‌آموزان سطح استان اصفهان خدمات‌رسانی می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از مدارسی که با استفاده از نفت گرم می‌شوند در مناطق سردسیر استان قرار دارند، ‌ می‌افزاید: با توجه به اینکه تردد در مناطق سردسیر استان بعضا در هنگام بارش‌ها با مشکل مواجه می‌وشوند بهتر است که با اندیشیدن تمهیدات لازم از بروز وقایع احتمالی در مدارس جلوگیری شود.

 

مقتدایی با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور باید هر چه سريع‌تر مدارس روستايی را به سيستم گرمايشی استاندارد مجهز کند، می‌افزاید: در این راستا با مسئولان و انجمن‌های نوسازی مدارس مذاکراتی را انجام داده‌اینم که ضرورت دارد هرچه زودتر به وعده‌های داده شده تحقق بخشیده شود.

 

وی با بيان اينکه سال گذشته مجلس شورای اسلامی بودجه کافی برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است، می‌گوید: سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش کشور با اقدامات لازم و سريع می‌تواند روند ايجاد رخداد‌های ناخواسته دانش آموزی را به صفر برساند.

 

سیستم گرمایشی تمام مدارس استان اصفهان استاندارد است

 

اما محمد حسین سجاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان که بر این اعتقاد است که تمام مدارس استان اصفهان با سیستم گرمایشی استاندارد گرم می‌شوند ادامه می‌دهد: هم اکنون ۳۵ درصد مدارس استان اصفهان با سیستم استاندارد شوفاژ گرم می‌شود که تا پایان اسفند این رقم به ۵۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.

 

وی از گرم شدن ۱۲ هزار کلاس درس استان اصفهان با استفاده از بخاری‌های گازی سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: استان اصفهان بالاترین درصد استفاده از بخاری‌های گازی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان که معتقد است در استان اصفهان نگرانی بابت وسیله گرمایشی استاندارد وجود ندارد، ‌می‌گوید: نگرانی ما از نحوه استفاده از این وسایل گرمایشی است که در این راستا وظیفه مدیران مدارس این است که در راستای استفاده بهینه از تجهیزات نهایت توجه را داشته باشند.

 

وی خطای انسانی در استفاده از تجهیزات گرمایشی و مدارس را مهم می‌داند و اظهار می‌کند: حوادثی که در طول سالیان گذشته در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده است بیشتر به دلیل خطای انسانی بوده است.

 

سجاد در خصوص استفاده از وسایل ایمنی مقابله با حوادث آتش‌سوزی در مدارس استان اصفهان نیز می‌گوید: در حال حاضر ۲ درصد از مدارس استان فاقدکپسول‌های آتش‌نشانی بوده و کپسول‌های ۵ درصد از مدارس نیز چندسال است که شارژ نشده‌اند.

پایان پیام /.

 

اظهارات-ضد-و-نقیض-مسئولان-اصفهانی-در-مورد-سیستم-گرمایشی-مدارس
Comments (0)
Add Comment