اطلس انرژي خليج فارس تهيه و تدوين مي شود

تفاهم نامه تدوين دومين اطلس خاورميانه بر پايه انرژي صبح امروز امضا شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   تفاهم نامه تدوين دومين اطلس خاورميانه بر پايه انرژي صبح امروز با حضور مهندس رضا پوروزيري مدير دفتر منطقه خاورميانه برنامه سازمان اسكان بشر ملل متحد ( BLP، مهندس سيد محمد مجابي معاون علم و فناوري مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران و رئيس اطلس خليج فارس، دكتر علي اصغر توفيق رئيس پژوهشگاه مواد و انرژي، معاونان و روساي پژوهشكده ها امضا شد.

مهندس مجابي گفت: خليج فارس به عنوان يك منطقه با ارزش كه پيش از ميلاد مسيح به عنوان گهواره تمدن بشري وجود داشته حائز اهميت است.

وي افزود: با توجه به اين كه منطقه خليج فارس به عنوان يك هلال حاصلخيز ياد شده و براي نخستين بار اين منطقه به عنوان گهواره تمدن معرفي شده است بايد با توجه به جايگاه ويژه‌اي كه دارد، بايد از جنبه‌هاي مختلف مورد تحليل، بررسي و توجه قرار گيرد.

سيد محمد مجابي با اشاره به اينكه تهيه اطلس خليج فارس از جنبه‌هاي مختلفي مي‌تواند بحث‌هاي اين منطقه را دنبال كند، افزود: نخستين مباحث مطرح شده در اين اطلس تيپولوژي معماري منطقه، تيپلوژي فضاهاي عمومي منطقه و سكونتگاه انساني و گوناگوني هويت‌هاي شهري در منطقه خليج فارس پرداخته است.

به گزارش موج ، معاون علم و فناوري مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران اظهار كرد: خوشبختانه كار تحقيقي خوبي توسط دانشگاه مترو پوليتن لندن دراين زمينه صورت گرفته است و نتيجه اين تحقيق به عنوان يك كتاب توسط سازمان اسكان بشر ملل متحد به چاپ رسيده است. وي با بيان اينكه اكنون دومين اطلس خليج فارس در حال تهيه شدن است، افزود: سه محور محيط زيست، انرژي و منظر شهري براي اين اطلس در نظر گرفته شده است، كه پژوهشگاه مواد و انرژي طي اين تفاهم نامه تدوين قسمت مربوط به انرژي را انجام خواهد داد.

وي در ادامه افزود: اطلس بايد مسير خود را ادامه دهد تا در شماره‌هاي بعدي بتواند از جنبه‌هاي مختلف تمامي سكونتگاه هايي كه در اين منطقه است را معرفي كند. مجابي از منطقه خليج فارس به عنوان منطقه‌اي يكپارچه ياد كرد و گفت: اين منطقه داراري ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود است و با توجه به اين موضوع بوده كه سازمان ملل نسبت به انتشار اطلس كمك و مساعدت كرده است.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment