اطلاعیه ثبت نام آزمون بازرسی گاز

سازمان نظام مهندسی کرمان اطلاعیه مبنی بر، اطلاعیه ثبت نام آزمون بازرسی گازویژه متقاضیان عمده (بازرسی گاز با فشار ۲ تا ۶۰ پوند براینچ مربع) منتشر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به منظور تسهیل، تسریع و دقت در برگزاری آزمونهای پایان دوره آموزشی اعطای صلاحیت نظارت و طراحی لوله کشی گاز ساختمان ها به مهندسان تاسیسات مکانیکی، طبق هماهنگیهای بعمل آمده با دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی مقرر گردید آزمونهای مذکور در سراسر کشور توسط جهاد دانشگاهی بصورت الکترونیکی برگزار گردد.
آزمون مذکوردر گروه های ده نفره برنامه ریزی شده است و در صورت پر شدن هر گروه گروه بعدی باز خواهد شد.(گروه اول ۹ تا ۱۰ صبح روز آزمون) زمان امتحان ششم دی ماه  ۱۴۰۰ می باشد.
شرایط اختصاصی داوطلبان :
۱- داشتن پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه ۱ اصلی در رشته تاسیسات مکانیکی صلاحیت طراحی یا نظارت
۲- داشتن حداقل سه سال سابقه طراحی و نظارت بر اجرای لوله کشی گاز یک چهارم پوند بر اینچ مربع
 ۳- گذراندن دوره آموزشی تاسیسات لوله کشی گاز ساختمان ها (متقاضیان عمده با کد دوره ۴۲۳ )
شرایط عمومی آزمون
داوطلبان در این آزمون میبایست دوره آموزشی( تاسیسات لوله کشی گاز ساختمانها )متقاضیان عمده با کد دوره ۴۲۳را در یکی از مراکز آموزشی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گذرانیده باشند.
تبصره ۱ : داوطلبان شرکت کننده در آزمون، چنانچه در دوره تاسیسات لوله کشی گاز ساختمانها (متقاضیان عمده با کد دوره ۴۲۳ )شرکت نکرده باشند، در هریک از مراحل آزمون حتی پس از قبولی در آن ، قبولی شان کان لم یکن تلقی و مجوز ادامه روند مربوطه را نخواهند داشت و هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور نیز حتی در صورت قبولی در آن، به هیچ عنوان مسترد نمی گردد
شرکت کنندگان در این آزمون درصورت کسب حدنصاب نمره قبولی(۶۰ از ۱۰۰ ) میبایست جهت اخذ صلاحیت مربوطه، در دوره کارآموزی پیشبینی شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز متعاقب آن شرکت نمایند
-ثبت نام در این آزمونها صرفاً از طریق سامانه اینترنتی به نشانی  https://jtdc.ir/JTDC/mohandesiRegisterForm.php   انجام میشود. راهنمای نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در این آزمونها و همچنین جدول زمان بندی پیشبینی شده برای این آزمون ها در سامانه مذکور درج میگردد.
محل برگزاری این آزمون در مراکز آزمون جهاد دانشگاهی استان که آدرس آنها در سایت  درج میگردد خواهد بود.
اطلاع رسانی های کافی درخصوص زمان دقیق حضور داوطلبان در جلسه آزمون انجام شده و از ورود داوطلب خارج از زمان اعلام شده به حوزه آزمون جلوگیری می گردد. حداکثر زمان تأخیر مجاز ۵ دقیقه تعیین شده و زمان خاتمه آزمون برای همه داوطلبان یکسان است.
تعداد سؤالات آزمون ۲۵ عدد می باشد که سؤالات آن بصورت تستی بوده و به هر شرکت کننده تعداد ۲۰ سؤال تستی از مبحث هفدهم مقررات ملّی ساختمان، اطلاعات عمومی و مسائل مربوط به طراحی لوله کشی گاز ساختمانها (متقاضیان عمده) با موضوع سرفصل های مندرج در دوره آموزشی کد ۴۲۳ و ۵ سؤال تستی از نقشه های ایزومتریک داده میشود.
مدت زمان آزمون ۶۰ دقیقه و حدنصاب قبولی ۶۰ درصد میباشد. آزمون مذکور کتاب باز بوده و استفاده از ماشین حساب بلامانع است. آزمون دارای نمره منفی (هر ۳پاسخ غلط ۱ نمره منفی) می باشد. نتایج آزمون ظرف مدت یک هفته بعد از تاریخ برگزاری آزمون، به داوطلبان اطالع رسانی خواهد شد. تبصره ۲ – درصورت مردودی در آزمون اول، داوطلب میتواند حداکثر یکبار دیگر در آزمون بعدی شرکت نماید. تبصره ۳ – در صورت مردودی در آزمون دوم، داوطلب جهت حضور در آزمون سوم، باید دوباره در دوره آموزشی تأسیسات لوله کشی گاز ساختمانها (متقاضیان عمده با کد دوره ۴۲۳ )شرکت نماید.
همراه آوردن هرگونه لپتاپ، تبلت، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دوربین عکاسی در جلسه آزمون اکیداً ممنوع بوده و هرگونه تبادل اطلاعات، امانت گرفتن جزوه و کتاب و گرفتن هر نوع یادداشت از دیگران، ایجاد مزاحمت برای سایرین و ایجاد بینظمی در جلسه آزمون تخلف محسوب شده و طبق آئین نامه داخلی برگزاری آزمونها با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
هر گونه یادداشت برداری از صورت سؤالات توسط داوطلب در جلسه آزمون مجاز نبوده و تخلف محسوب میشود.
احراز هویت شرکت کنندگان در جلسه آزمونها، از طریق ارائه کارت معتبر عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا کارت شناسایی معتبر عکسدار (کارت ملّی) صورت خواهد گرفت.
نتایج مکتوب آزمونهای برگزار شده ظرف مدت حداکثر دو هفته از تاریخ آزمون توسط جهاد دانشگاهی برای اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال خواهد شد و قبول شدگان می توانند جهت پیگیری دریافت گواهینامه و ادامه مراحل به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نمایند
شروع ثبت نام از ۱۴۰۰/۰۹/۲۰، زمان آزمون ششم دی ماه ۱۴۰۰ می باشد.
آزمون بازرسی گازنظام مهندسی ساختمانکرمان
Comments (0)
Add Comment