اصلاح مصوبه نماهای ساختمان در تهران

اعضای شورای شهر تهران مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران را اصلاح کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز لایحه اصلاح مصوبه طراحی پایش و اجرای نماهای شهر تهران را روی میز بررسی قرار دادند و جعفر شربیانی عضو کمیسیون شهرسازی گفت: بعد از اتفاق حادثه بیمارستان گاندی که منشأ آن نمای ساختمان تعیین شد، اصلاحاتی با هماهنگی کمیته ایمنی شورای شهر در کمیته نما ایجاد کردیم که بر این اساس محورهای اصلی، راسته‌های تجاری و غیره در شهر تهران مشخص شدند.
الزام آتش‌نشانی برای تهیه و ابلاغ ضوابط ایمنی نمای ساختمان ظرف مدت دو ماه آینده
وی با بیان اینکه حضور نماینده آتش‌نشانی در ترکیب اصلی کمیته بناهای خاص اضافه شد، اظهار کرد: همچنین اعضای کمیته نما تا حدودی تغییر کرده به‌گونه‌ای که قرار شد به جای یک نفر نماینده با تخصص معماری و یک نفر با تخصص معماری شهری از این به بعد یک نفر مدرس دانشگاه با تخصص معماری یا طراحی شهری در این کمیته عضو باشد و همچنین مقرر شد که نماینده شورا در کمیته نمای منطقه حضور داشته باشد اما حق رأی نداشته و به جای آن اگر ایراد یا تخلفی مشاهده کرد موضوع را به کمیسیون شهرسازی شورای شهر اطلاع دهد و سازمان آتش‌نشانی نیز ملزم شد ظرف مدت دو ماه آینده ضوابط ایمنی نما را تهیه و ابلاغ کند.
به گزارش ایسنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه در دوره چهارم شورای شهر بر موضوع نماهای نامناسب ساختمان‌ها تاکید شد، گفت: در دوره پنجم شورای شهر کمیته‌های نما تشکیل شدند و بر این اساس مقرر شد که در مورد ساختمان‌های خاص کمیته‌ای در معاونت شهرسازی ایجاد شود.
سلیمی مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کمیسیون شهرسازی متولی این لایحه است، افزود: پیشنهاد ما این است که در مورد طرح‌های موضعی دارای رأی از کمیسیون ماده ۵، نصاب عرصه را ۱۵۰۰ متر تعیین کنیم و اگر عرصه بالای ۱۵۰۰ متر بود موضوع نمای آنها در معاونت شهرسازی پیگیری شود.
بررسی نمای ساختمان‌های با متراژ بالای۲۵۰۰ متر در کمیته ساختمان‌های خاص
به گزارش ایسنا، نهایتا با پیشنهاد اعضای شورای شهر مقرر شد ساختمان‌هایی با متراژ بالای دو هزار و ۵۰۰ متر نمای‌شان در کمیته ساختمان‌های خاص بررسی شود که مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: این اقدام پیش از این انجام نمی‌گرفت.
وی با بیان اینکه اگر تخلفی در اجرای نمای ساختمان ثبت شد کمیسیون مربوطه باید کتبا و رسماً این مورد را اعلام کند، گفت: ناظران نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق رئیس شورا به کمیسیون مربوطه گزارش خواهند داد.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر نهایتا با ثبت ۱۶ رأی موافق به طرح اصلاحیه مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران رأی مثبت دادند.
مصوبه نماهای ساختماننمای ساختمان
Comments (0)
Add Comment