اصفهان صادرکننده خدمات فنی و مهندسی باشد

رئیس سابق نظام‌ مهندسی ساختمان اصفهان با اشاره به اهمیت خدمات فنی ومهندسی گفت اصفهان از استان هایی است که دراین زمینه پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی عموشاهی،  اظهار کرد: در اطراف اصفهان، کشورهای فراوانی مانند دبی، قطر، عراق و افغانستان قرار دارد که همگی به خدمات فنی مهندسی ما نیازمندند اما نیازهای خود را از دیگر کشورها تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: حال اینکه اصفهان دارای هزار دانش آموخته مهندسی است که تنها نزدیک به ۴۰ هزار مهندس آن در حوزه ساختمان که به عضویت نظام مهندسی درآمده‌اند و تعداد بیشمار دیگری هم هستند که هنوز به عضویت این سازمان درنیامده‌اند و با وجود این تعداد دانش آموخته می‌توان با بازاریابی مناسب، خدمات مهندسی اصفهان را به کشورهای در حال توسعه صادر کرد که از این راستا اشتغال زایی و درآمدزایی بسیار خوبی نصیب می‌شود.

این کارشناس گفت: بخشی از این صادرات هم می‌تواند همراه با اعزام نیروی انسانی کارآمد باشد اما متأسفانه به این قابلیت توجه چندانی نشده است. موضوع قابل تأمل آن است که از این تعداد مهندس در استان، درصد بسیار بالایی بیکار هستند و به مشاغل غیر مرتبط با علم و فن خود روی آورده‌اند.

عموشاهی اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های اصفهان وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراوانی است که در هرکدام ظرفیت قابل توجهی برای توسعه خدمات فنی مهندسی و صادرات آن وجود دارد. بنابراین از اینگونه خدمات، می‌توان به عنوان جایگزینی برای منابع صادراتی استفاده کرد، به ویژه در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، جایگزین مناسبی محسوب می‌شود.

اصفهان و خدمات فنی و مهندسیصادرات خدمات فنی و مهندسینظام مهندسی ساختمان اصفهان
Comments (0)
Add Comment