استفاده از محصولات ذوب آهن در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تیرآهن بال پهن تولیدی ذوب آهن، استانداردهای لازم را برای استفاده در ساختمان دارا است و نظام مهندسی باید سازه‌ها را بر همین اساس طراحی کند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  حمیدرضا فولادگر بیان کرد: کشور ایران ظرفیت‌های معدنی بسیاری دارد که اگر به صورت کامل در خدمت تولید قرار گیرند، می‌توانند توسعه را در بخش‌های مختلف محقق کند.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید محصولات استراتژیک مانند ریل، تیرآهن بال پهن و… دستاوردهای بسیار خوبی داشته که عمران و آبادانی را در طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون کشور رقم زده است.
عضو خبره شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به مبحث تامین مسکن برای هموطنان دارند، سبد محصولات ذوب آهن اصفهان می‌تواند در این زمینه تحولات بزرگی را رقم بزند.
بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در همین راستا مطرح کرد: در فولاد حدود ۴۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده وجود دارد اما با ۷۵ درصد ظرفیت، تولید انجام می‌گیرد. یعنی حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت فاقد استفاده وجود دارد که کمبود برق، گاز و مواد اولیه، ازجمله عوامل اصلی تاثیرگذار در این زمینه به شمار می‌روند تا تمام ظرفیت نصب شده در خدمت تولید قرار نگیرد و نکته دیگر اینکه حتی اگر این ظرفیت هم ایجاد شود، بهره‌برداری از آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود.
وی افزود: صنعت فولاد در حدود هشت سال گذشته جهش خوبی داشته است و رتبه دهم را در بین تولیدکنندگان فولاد جهان داریم. اگر تولید فولاد ایران به ۴۰ میلیون تن برسد، جایگاه هفتم را می‌توانیم در تولید فولاد کسب کنیم. به همراه این توسعه فولاد، رونق از معدن تا محصول نهایی نیز فعال می‌شود که یک نمونه آن، جابه‌جایی و حمل مواد بالای ۱۰۰ میلیون تن است که جدای از حمل‌ونقل‌های داخل کارخانه محسوب می‌شود.
سبحانی در پایان به نقش ذوب آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: برخی از تولیدکنندگان تیرآهن‌های معمولی را برش می‌دهند و جوشکاری می‌کنند که هزینه بالا، کاهش ایمنی، سنگین شدن وزن ساختمان و … را در پی دارد؛ در صورتی که تیرآهن بال پهن تولیدی ذوب آهن استانداردهای لازم را برای استفاده در ساختمان دارا است. بنابراین نظام مهندسی باید سازه‌ها را بر همین اساس طراحی کند.
عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اذعان کرد: مدتی را در شرکت ذوب آهن اصفهان فعالیت داشتم و خاطرات بسیار خوبی از آن دوران به یاد دارم. این کارخانه عظیم نقش بزرگی در صنعتی کردن کشور و تربیت نیروی انسانی ماهر داشته است که همگان به این مقوله مهم واقف هستند. در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز در مقوله بازسازی از محصولات این شرکت مادر صنعتی بسیار بهره گرفته شد.
وی افزود: مقام معظم رهبری به مقوله مسکن تاکید بسیار ویژه‌ای دارند و محصولات استاندارد ذوب آهن اصفهان در این زمینه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد تا هموطنان بتوانند در محیطی ایمن زندگی کنند.
شایان ذکر است، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، ۱۰ شهریور ماه با حضور حمیدرضا فولادگر، عضو خبره شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استان و خانواده بزرگ زنجیره تولید فولاد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افتتاح شد. شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با حضور شرکت‌های تابعه خود و ارائه دستاوردها در بخش‌های گوناگون حضوری فعال در این نمایشگاه دارد.
گفتنی است این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ شرکت از هشت استان کشور تا سیزدهم شهریور ماه دایر است و شرایطی فراهم می‌آورد تا شرکت‌های فعال در زنجیره تامین فولاد، به ارائه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و خدمات خود بپردازند.
استانداردهای خانه سازیانچمن تولیدکنندگان فولاد ایرانتولیدی ذوب آهنتیرآهن بال پهننهضت ملی مسکن
Comments (0)
Add Comment