استفاده از جایگزین جدید R410A برای چیلر

به گزارش تاسیسات نیوز، یک سازنده آمریکایی در نمایشگاه AHR Expo که از 25 ژانویه شروع شده است یک چیلر آب سرد بدون کانال به نمایش گذاشته که از Opteon XL55 استفاده می کند؛ این ماده جایگزینی با GWP کمتر برای R410A محسوب می شود.

 

 

شماره پیشنهادی ASHRAE برای XL55، R452B است که به عنوان رقیبی برای R32 به عنوان جایگزین R410A دیده می شود.

 

 

به گفته Chemours، گاز جدید یک GWP بسیار مشابه R32 اما با راندمان بهتر، دماهای تخلیه کمتر و اشتعال پذیری کمتر دارد. در آزمایشاتی که روی چیلر Trane انجام شده، XL55 در زمان استفاده به عنوان یک drop-in، نسبت به R410A و R32 عملکرد بهتری نشان می دهد.

 

Opteon XL55 توجه زیادی از سوی OEM ها جلب کرده و در انتظار تایید برنامه سیاست جایگزین های جدید (SNAP) سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا می باشد.

 

 

این مبرد در جایگزینی R410A عملکرد خوبی نشان داده و در عین حال سازگاری طراحی را حفظ می کند. طبق Chemours، در مقایسه با جایگزین های تست شده R410A صنعت کمترین اشتعال پذیری را دارد.

 

 

در AHR Expo، گروه چیلر Smardt همچنین تجاری سازی چیلرهای سانتریفیوژی با راندمان بالا با استفاده از R513A – مبرد XP10 جدید Chemours – را اعلام می کند. Smardt یک پیشگام جهانی در بازار چیلر سانتریفیوژی بدون نفت است که کارخانه هایی در آلمان، آمریکا، کانادا، استرالیا و چین دارد.




پیش بینی می شود چیلرهای سانتریفیوژی با یاتاقان مغناطیسی Smardt هم برای آب و هم هوای سرد تا پایان 2016 در بازار موجود باشد.

 

پیش از این شرکت کنترل های جانسون اعلام کرده بود موجودی چیلر R134a آن با R513A سازگاری دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اشتغال پذیرتاسیساتتکنولوژیراندمانچیلر
Comments (0)
Add Comment