استفاده از آسفالت پلیمری در زنجان

مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان، استفاده از آسفالت پلمیری محورهای اصلی استان زنجان خبر داد وگفت : آسفالت های پلمیری در مقایسه با آسفالت سنتی عمر 10تا 15 ساله و ضخامت دو سانتیمتری دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حافظ باباپور افزود: در حال حاضر یک شرکت ایرانی و آلمانی به صورت انحصاری متولی انجام آسفالت های پلیمری در کشور است و در این راستا استان زنجان دومین استان بعد ازاستان البرز می باشد که ازاین آسفالت استفاده می کند. وی اظهار داشت: آزاد راه زنجان به تبریز مشکلاتی در حوزه آسفالت دارد و در این راستا راه و شهرسازی در صدد است به عنوان دومین استان از آسفالت پلمیری در آزاده راه زنجان به قزوین استفاده کند.

 

مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان، عدم امکان نفوذ آب به لایه‌های زیرین آسفالت را از دلایل عمر بالای آسفالت پلیمری عنوان کرد. باباپور،مجموع راه‌های اصلی استان را 5 هزار و 700 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 600کیلومتر از مجموع این راه‌ها شریانی هستند.

 

وی تاکید کرد: محورهای زنجان به قزوین، زنجان به تبریز، جاده ترانزیت زنجان به خرم‌دره و زنجان به بیجار از راههای شریانی هستند. مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان تاکید کرد: 1.3 درصد از مساحت و جمعیت کشور در این استان است ولی 2.4 درصد از محورهای مواصلاتی در استان زنجان واقع شده است.

 

باباپور، با بیان اینکه عمده راه‌های استان زنجان شرقی و غربی هستند افزودد: توسعه محورهای شمالی و جنوبی استان در سال جاری در دستور کار است. وی ، به نقش معادن به خرابی راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: راه‌های روستایی توانایی بارهای سنگین معادن را ندارند.

 

مدیر کل راه و شهر سازیاستان زنجان یاد آور شد: راههای روستایی استان توسط کامیون هایی که بار معادن را حمل می کنند ازبین رفته و برای تردد از راههای روستایی استفاده می کنند تا با ایستگاههای پلیس راه مواجه نشوند و از پرداخت جریمه فرار می کنند. باباپور تصریح کرد: متاسفانه معادن هزینه ای را برای نگهداری راههای روستایی متحمل نمی شوند.

پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment