استاندار زنجان خواستار تسريع در ارائه خدمات نظام مهندسي به مردم شد

 

دكتر رئوفي نژاد در ديدار با اعضاي نظام مهندسي ساختمان در استان گفت: در زمان فعاليت دولتهاي نهم و دهم،  نهضت گسترده اي در صنعت ساختمان سازي در كشور  به راه افتاد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دكتر رئوفي نژاد استاندار زنجان همچنين بر وجود نظارت كارشناسانه و فني در توليد مصالح ساختماني توسط سازمان نظام مهندسي تاكيد نمود و افزود: نظارت دقيق بر كيفيت توليد مصالح ساختماني بايد بر عهده كارشناساني باشد كه نظارت نهايي فني ساختمان را تاييد خواهند كرد تا در اينصورت از كيفيت بناهاي ساخته شده از لحاظ فني و سازه اي اطمينان حاصل نمايند.

وي ضمن اعلام آمادگي مسئولين استان و شهرداران كليه شهرستانهاي استان با سازمان نظام مهندسي، ارائه خدمات سريع و آسان از سوي نظام مهندسي به مردم را خواستار شد و خاطرنشان كرد: بايد بگونه اي كار كنيم كه بيشترين خدمات در اسرع وقت و به سهولت در اختيار مردم قرار گيرد تا موجب جلب رضايت كامل مردم باشد.

دكتر كريمي معاون امور عمراني استاندار زنجان نيز با بيان اين مطلب كه امروزه سازمان نظام مهندسي نقش بي بديلي در صنعت ساختمان سازي كشور دارد، افزود: امروزه اقداماتي از قبيل صدور پروانه ساختمان، اجراي تاسيسات شبكه هاي آب و فاضلاب، صدور مجوزها و تائيديه براي بناهاي ساخته شده و نظارت بر ساخت مسكن مهر در حيطه وظايف مهندسين اين سازمان قرار دارد.

در اين ديدار مهندس احد محمدي رئيس سازمان نظام مهندسي استان، نظام مهندسي را مجموعه اي از قوانين جاري در بخش ساختمان معرفي نمود و گفت: سازمان نظام مهندسي نيز به كنترل و نظارت اجراي اين قوانين در كشور مي پردازد تا كليه تاسيسات و بناهاي ساخته شده، بر اساس قوانين مصوب شهري ساخته شود.

مهندس محمدي سابقه تشكيل اين سازمان در ايران را 17 سال عنوان نمود و اظهار داشت: يكي از اهداف مهم سازمان نظام مهندسي در ايران، سوق دادن ساخت و ساز كشور در جهت تحقق معماري اصيل ايراني – اسلامي است.

وي تعداد مهندسين شاغل در اين مجموعه را بيش از 4500 مهندس با مدرك تحصيلي بالاي ليسانس برشمرد و خاطرنشان كرد: 170 دفتر مهندسي ساختمان نيز با بيش از 5 هزار نفر نيروي متخصص، فعاليت مي كند و پتانسيل سرمايه گذاري خوبي دارد.

رئيس سازمان نظام مهندسي استان جذب و تسهيل سرمايه گذاري در بخش ساختمان، ارتقاء فرهنگ عمومي ساخت و ساز، نظارت گسترده بر فعاليتهاي مهندسين ناظر و تحت پوشش و نيز صدور خدمات فني و مهندسي در كليه رشته ها بصورت نرم افزاري به خارج از كشور را از مهمترين برنامه ها و اقدامات اعضاي جديد سازمان نظام مهندسي استان اعلام كرد.

در ادامه نيز هر يك از سازمان به معرفي و بيان ديدگاهها و فعاليتهاي خود در سازمان پرداختند.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment