استاندارد ISO 50001 در زمینه مدیریت انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، بهبود عملکرد انرژی و کاهش هزینه های انرژی یکی از مهمترین وظایف سازمان ها در سراسر جهان است که باید به انجام برسانند و استاندارد ISO 50001 در زمینه مدیریت انرژی می تواند در این راه کمک کننده باشد.





از زمان انتشار آن از پنج سال گذشته، ISO 50001 اهمیت بسیاری یافته است. در واقع، در پایان سال 2014، نزدیک به 7000 سازمان موفق به دریافت گواهی این استاندارد شده بودند.





ISO 50001، سیستم های مدیریت انرژی- الزامات و راهنمای اجرا، الزامات طراحی، اجرا، نگهداری و بهبود یک سیستم مدیریت انرژی را مشخص می کند. هدف این استاندارد این است که یک سازمان را قادر به پیروی از یک رویکرد سیستماتیک در دستیابی به بهبود مستمر عملکرد انرژی شامل بهره وری، استفاده و مصرف انرژی سازد.






پس از گذشت پنج سال، زمان آن رسیده که برای اطمینان از حفظ اثربخشی این ابزار برای انواع کسب و کار و سازمان ها در سرتاسر دنیا، این استاندارد مورد تجدید نظر قرار گیرد. این هفته، کارشناسان از نزدیک به 30 کشور در استکهلم، سوئد برای بحث و پیشبرد کار تجدیدنظر گرد هم جمع می شوند. میزبان این رویداد، موسسه استاندارد سوئد T(SIS) عضو ایزو می باشد.





در طول این هفته و به مناسبت پنجمین سالگرد ISO 50001، SIS و آزانس انرژی سوئد، با همکاری ISO، در حال سازماندهی یک کنفرانس بین المللی برای پیشبرد منافع و برجسته کردن ارزش سیستم های مدیریت انرژی و به اشتراک گذاری تجارب و روش های برتر می باشند.

 

 

 

مترجم: آرزو تقوایی




منبع: ایزو







انتهای خبر

استانداردایزوبین المللیتاسیسات
Comments (0)
Add Comment