استاندارد ISO 45001 برای بهداشت و ایمنی شغلی

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندارد ISO 45001 یکی از استانداردهای در زمینه بهداشت و ایمنی شغلی (OHS) است که اینک به عنوان پیش نویس استاندارد بین المللی به تائید رسیده است.




هر پانزده ثانیه، یک کارگر در اثر سوانح یا بیماری مربوط به کار، جان خود را از دست می دهد و 153 نفر دچار جراحات مرتبط با کار می شوند. 2 میلیون و سیصد هزار مرگ در حین انجام کار و بیش از 300 میلیون سوانح غیر فوتی، همگی این اتفاقات وظیفه ای بزرگ را متوجه سازمانها و به طور کل جامعه قرار می دهد.




حال، با رسیدن استاندارد ISO 45001 به مرحله پیش نویس استاندارد بین المللی، جهان یک گام دیگر به دستیابی به مجموعه ای قوی و موثر از فرایندهای بهبود ایمنی کار در زنجیره جهانی قرار گرفت. این استاندارد برای کمک به سازمانهای مختلف و صنایع طراحی شده است و انتظار می رود آسیب های حین انجام کار و بیماریهای مرتبط کاهش یابد.




بیش از 70 کشور به طور مستقیم در تدوین این سند مهم با موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) به عنوان دبیرخانه کمیته پروژه ISO/PC 283، بهداشت شغلی و سیستمهای مدیریت ایمنی همکاری داشتند.




این استاندارد بر مبنای عناصر اصلی کلیه استانداردهای سیستمهای مدیریت ایزو تدوین شده که تطابق حداکثری با ویرایش جدید استاندارد ISO 9001 و ISO 14001 را تضمین می نماید. این استاندارد از فرمول ساده طراحی، اجرا، بررسی، عمل (PDCA) استفاده می نماید و چارچوبی برای سازمانها بوجود می آورد که آنچه را که باید اجرا کنند و تحقق یابد طرح ریزی نمایند تا خطر آسیب به حداقل کاهش یابد.




انتظار می رود این استاندارد در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2017 به عنوان استاندارد بین المللی منتشر شود.

منبع: ایزو






انتهای خبر

استانداردایمنیبهداشتتاسیسات
Comments (0)
Add Comment