استاندارد سازی «دانش بنیان ها» عملیاتی می شود

معاون تدوین و ترویج موسسه استاندارد ایران به تاسیسات نیوز خبر داد : بر اساس تفاهمنامه فی مابین سازمان استاندارد و صندوق نوآوری و شکوفایی ایران، شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله انرژی و آب و برق، دارای استانداردهای مناسب با هدف حمایت از تجاری سازی آنها می شوند.
 پرویز درویش در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت : بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف، از جمله شاخص هایی محسوب می شود که در صورت حمایت و بهره گیری بهینه از این پتانسیل ها خواهیم توانست به رشدِ مطلوبی در بخشهای مختلف دست یابیم.
معاون تدوین و ترویج موسسه استاندارد ایران، ضمن ضرورتِ انطباق تولیدات محصولات و خدمات مختلف در بخشهای مختلف با استانداردهای موجود اظهار داشت :
با توجه به ضرورت حمایت از شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف، به ویژه پیش از ورود به بازار تجاری، “رفعِ موانع تجاری سازی و توسعه بازار آنها”، مورد توجه مسئولان ذیربط در نهادهای مختلف دولتی قرارگرفته تا بتوانند با رفع موانع تولید و حضور در بازار، بسترِ مناسب برای حضور موثرتر از آنها فراهم آید.
درویش در ادامه از امضای تفاهمنامه سازمان استاندارد و صندوق نوآوری شکوفایی کشور با هدف تقویتِ زمینه حضور آنها در عرصه تجاری سازی خبر داد و خاطرنشان کرد:
تفاهمنامه مشترکی فی مابین موسسه استاندارد ایران و صندوق نوآوری شکوفایی، با هدف فعال کردن توانمندی های فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان جهتِ مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز به امضاء رسیده است.
وی تصریح کرد:
بر اساسِ این تفاهم نامه، مدیریت دانشِ شرکتهای دانش بنیان، در قالب استانداردهای تدوین شده مدنظرقرار گرفته و در این راستا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مسئولیتِ پشتیبانی مالی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیتِ سیاستگذاری و موسسه استاندارد ایران نیز مسئولیت اجرایی این تفاهم نامه را در این زمینه عهده دار شده اند.
معاون تدوین و ترویج موسسه استاندارد ایران یادآور شد:
این تفاهمنامه در راستای اهداف و سیاست‌های کلان نظام در حوزه اقتصادِ دانش بنیان، به منظور فعال نمودن توانمندی های فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز، همچنین تجاری سازی فناوری نوین و توسعه زیست بوم نوآوری امضاء شده است.
درویش تاکید کرد:
«استاندارد پژوهش محور»، «بهره گیری از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان فناور دارای گواهینامه انطباق و محصول برای تدوین استانداردهای ملی محصولات تولیدی این شرکتها» ازجمله محورهای اعلام شده در این تفاهمنامه است که در حوزه های مختلف از جمله صنعت آب و برق وانرژی نیز عملیاتی می شود.
همچنین هم افزایی در تهیه و به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی برای اجرای فعالیت‌های مرتبط با مفاد تفاهم‌نامه مذکور و همکاری در آموزش و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان فناور مشاوران و کارگزاران در راستای توسعه استانداردسازی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفت.
استاندارددانش بنیانصندوق نوآوری و شکوفاییمعاون تدوین و ترویج موسسه استاندارد ایرانپرویز درویش
Comments (0)
Add Comment