استاندارد ایران جهانی شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان استاندارد،  یادداشت تفاهم همکاری در زمینه استاندارد با هدف رفع موانع فنی تجاری و تسهیل تجارت با حضور روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و غنا به امضای نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هانا سروا تاته، وزیر امورخارجه و هماهنگی منطقه ای جمهوری غنا رسید.



در پیش نویس یادداشت تفاهم مذکور، نظرات کارشناسی و پیشنهادات فنی دو طرف بازنگری و اعمال شده بود که در آخرین مرحله در نشست بهمن ماه جاری که با حضور سفیر و مقامات آن کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد، به تایید نهایی و پاراف مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران و نماینده وزارت امور خارجه غنا رسید.



اداره استاندارد غنا، اداره ای است دولتی که در سال 1967 تاسیس و سهم ناچیزی (در حدود 12 درصد) از بودجه آن توسط دولت تامین می شود. تدوین استاندارد، اطلاع رسانی در حوزه مرتبط، خدمات آموزشی و مشاوره ای، فروش استانداردها و سایر نشریات مرتبط، ارزیابی انطباق، صدور گواهی محصول، صدور گواهی سیستم های مدیریت، بازرسی (صادرات، واردات و نظارت بر بازار)، فعالیت های اندازه شناسی، کالیبراسیون و خدمات آزمون از دیگر ماموریت های استاندارد غنا می باشد.



گفتنی است : سفر رییس جمهور کشور غنا که صبح امروز در راس هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری به تهران صورت گرفت تا 27 بهمن ادامه دارد.






انتهای خبر

استانداردتاسیساتتفاهم نامه
Comments (0)
Add Comment