استانداردهای ویژه برای استخراج کننده های رمزارز اجباری می شود

صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای استخراج رمزارز در حالی ماه هاست متوقف شده که عضو کارگروه رمزارز کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران از دلیل این موضوع پرده برداشت و گفت: رعایت استاندارد برای واحد‌های استخراج رمزارز به زودی اجباری می‌شود و احتمالا تا تعیین تکلیف این موضوع، صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری متوقف شده است. عضو کارگروه رمزارز کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه قطعی‌های مکرر برق، اهمیت توجه به بهره‌وری مصرف برق را در حوزه صنایع دوچندان کرده است، در گفتگو با اقتصاد ۲۴ خبر از الزامی شدن رعایت استاندارد برای دستگاه‌های ماینر داد؛ در حالی که برخلاف سایر صنایع کشور، برق این صنعت با نرخ صادراتی محاسبه می شود و جای رعایت استاندارد و پیاده سازی الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع برخوردار از تعرفه‌های یارانه‌ای خالی است.
محمدرضا شرفی گفت: سازمان استاندارد در جلسات کارشناسی پیاپی با فعالان حوزه رمزارز در مورد ایجاد یک فرمت مشخص برای رعایت مصرف برق به بحث و تبادل نظر پرداخت.
توقف صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای واحد‌های استخراج رمزارز
عضو کارگروه رمزارز کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران به اقتصاد ۲۴ گفت: صدور جواز تاسیس و حتی پروانه بهره برداری برای واحد‌های استخراج رمزارز متوقف شده است.
محمدرضا شرفی ادامه داد: طبق اطلاعات واصله واحد‌های استخراج رمزارز که درصددند جواز تاسیس بگیرند یا فارم خود را راه اندازی کرده اند، اما پروانه بهره برداری نگرفته اند ملزم به رعایت استاندارد هستند. گویا بر این اساس مقرر شده فعلا صدور جواز تاسیس تا تعیین تکلیف این موضوع متوقف شود.
تست دستگاه‌های ماینر توسط آزمایشگاه‌های مورد تائید سازمان استاندارد
این فعال حوزه رمزارز و بلاکچین با بیان اینکه برای شروع به کار یا حتی ادامه کار استخراج رمزارز اخذ تاییدیه رعایت استاندارد در بحث ماینر‌ها به زودی اجباری می‌شود، گفت: آزمایشگاه‌های معرفی شده توسط سازمان استاندارد در این فرایند دستگاه‌های ماینر را تست می‌کنند که آیا از نظر مصرف انرژی برق استاندارد هست یا نه.
شرفی میزان مصرف برق ماینر‌های استاندارد را حداکثر ۸۰ وات براساس هر تراهش اعلام کرد و گفت: تاکنون طبق توافقی که در سازمان استاندارد مشخص شده این میزان برای رعایت استاندارد ماینر‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم تا الزامی شدن این موضوع تغییر نکند.
تلاش فعالان حوزه ماینینگ برای ساده سازی استاندارد
عضو کارگروه رمزارز و بلاکچین کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه به عنوان فعال این حوزه در جلساتی که با سازمان‌های مختلف داشتیم، تلاش کردیم تا مشخص‌ترین و ساده‌ترین فرمت را برای استاندارد ایجاد کنیم، گفت: اجباری شدن بحث استاندارد در مصوبه دولت در مورد رمزارز‌ها آمده بود؛ بنابراین تلاش کردیم شرایط این استاندارد شفاف و هم بسیار مشخص باشد.
شرفی در پایان گفت: سازمان استاندارد آزمایشگاه‌های مختص این کار را معرفی می‌کند تا دستگاه‌ها برای آزمایش مورد تست قرار بگیرند. با توجه به محدودیت‌های تولید و عرضه برق، سازمان استاندارد به موضوع ماینینگ ورود کرده تا بهره وری انرژی در بحث استخراج لحاظ شود و بتوانیم از برق به بهترین شکل استفاده کنیم.
استانداردرمزارزمصرف برقکمیسیون فاوا
Comments (0)
Add Comment