از ورود فاضلاب به نهرها تا نظارت بر اجرای طرح تفصیلی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از نظارت بر اجرای طرح تفصیلی در محله کاشانک در منطقه یک خبر داد.

 

 

 

محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله کاشانک واقع در منطقه یک به فارس گفت: لازم است در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به چند مورد اساسی توجه شود.

 

 

 

وی افزود: در کنار نظارت مستمر بر نحوه نگهداری، آبیاری و هرس کردن گیاهان و درختان خشک شده در سطح محله، باید نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، شستشوی روزانه مخازن و نیز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ صورت گیرد.

 

 

 

پیرهادی ضمن پیگیری لازم به منظور جابه جایی و انتقال تیرهای برق مزاحم در سطح معابر محله، خاطر نشان کرد: این یک ضعف در محل محسوب می شود که باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

 

 

 

جلوگیری از ورودی فاضلاب به داخل نهرهای محله

 

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل نهرهای محله را مهم دانست و گفت: در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفته چراکه متأسفانه اهالی محله در رنج هستند.

 

 

 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، امحاء حیوانات موذی اعم از موش، سگ، گربه و … را یکی دیگر از مواردی مطرح کرد که باید رسیدگی شود و گفت: تردد اینگونه حیوانات مشکلات زیادی برای اهالی ایجاد کرده است و در اسرع وقت باید با کمک معاونت خدمات شهری بر طرف شود.

 

 

پیرهادی امکان احیای قنوات قابل احیا به منظور آبیاری بهینه فضاهای سبز در فصل گرما را در دستور کار دانست و گفت: بررسی امکان اتخاذ تدابیر لازم جهت هدایت و جمع آوری آبهای سطحی در خیابان کماسی شرقی یکی دیگر از مواردی است که در دست بررسی است.

 

 

 

 

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک به بررسی ایجاد هماهنگی جهت استقرار پلیس راهور به منظور اعمال قانون در خیابانهای شهید پور ابتهاج، ابتدای خیابان محمدی و تقاطع شهید کاظمی اشاره کرد و گفت: لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت معابر محله و اصلاح جداول نهرهای محله از جمله مواردی است که در دست پیگیری است.

 

 

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه با تأکید بر اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: پیش بینی مراکز فرهنگی و پاتوق محله در خیابان پورابتهاج به منظور بهره مندی جوانان در سطح محله کاشانک و همچنین احداث مجموعه های ورزشی چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی به منظور بهره برداری بانوان، کودکان و جوانان در سطح محله در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

پیرهادی با اشاره به تسریع در روند اتمام عملیات ساختمانی بنای مسجد ولیعصر(عج)، گفت: در این زمینه با هئیت امناء، جلساتی برگزار شده است.

 

 

 

نظارت صحیح بر اجرای طرح تفصیلی

 

وی به نظارت بر اجرای صحیح طرح تفصیلی به ویژه مقابله با صدور مجوز احداث بناهای بلند مرتبه اشاره کرد و افزود: باید در راستای اجرای صحیح طرح تفصیلی شهر تهران در سطح محله اقدام شود.

 

 

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به بررسی امکان نظارت بر نماهای ساختمان های جدیدالاحداث در راستای اشاعه معماری ایرانی اسلامی تاکید کرد.

 

 

پیرهادی در خصوص وضعیت اختصاص بودجه به محله کاشانک خاطر نشان کرد: در بودجه آینده شهرداری تلاش می شود اعتبارات لازم برای پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور احداث مجموعه های ورزشی چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی به منظور بهره برداری بانوان و جوانان در سطح محله، احداث مراکز فرهنگی و پاتوق محله در خیابان پورابتهاج به منظور بهره مندی جوانان در سطح محله، تخصیص بودجه جهت احداث بنای مسجد ولیعصر(عج) و تخصیص بودجه به منظور احداث فضای آموزشی و سالن آمفی تئاتر پیش بینی شود.






انتهای خبر

تاسیساتشورای شهرطرحفاضلاب
Comments (0)
Add Comment