از نیروگاه‌های خورشیدی تا صنایع دستی

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به طرح‌های کمیته امداد در زمینه اشتغال آفرینی و کمک به مدجویان اظهارکرد: کمیته امداد در سال 95 یکصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و بنا به آمار و ارقام در 19 استان کشور، رتبه برتر در کارگروه‌های اشتغال استان در حوزه ایجاد اشتغال را کسب کرد. در سال جاری نیز به دنبال ایجاد 14 هزار فرصت شغلی هستیم.




به گزارش ایسنا، محمد امید افزود: طرحی با همکاری وزارت نیرو در قالب ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های خورشید (کرامت خورشید) در کشور منعقد شده است که پیش بینی شده 5000 نیروی 5 مگا واتی در کشور از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شود که استان کرمان در این زمینه پیشرو است.




وی با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه سال جاری 200 نیروگاه در استان وارد مدار خواهد شد تصریح کرد: در استان کرمان 1200 مورد نیروگاه تا پایان سال جاری احداث خواهد شد و ما نیز بنا داریم تا پایان سال جاری در کشور 20 هزار واحد ایجاد کنیم.




امید با اشاره به طرح های دیگر کمیته امداد در زمینه اشتغال آفرینی و کمک به مدجویان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 95 یکصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و بنا به آمار و ارقام در 19 استان کشور، رتبه برتر در کارگروه‌های اشتغال در حوزه ایجاد اشتغال را کسب کرد و در سال جاری نیز به دنبال ایجاد 14 هزار فرصت شغلی هستیم.





معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اشتغال‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از نوع خرد خانگی است و هدف این نهاد بیشتر به سمت اشتغال‌های کوچک است تصریح کرد: سه رشته فعالیت در کمیته امداد وجود داد که یکی از آنها اشتغال در حوزه دامداری و کشاورزی است که در این زمنیه 350 هزار طرح در سطح کشور فعال است به طوری که هم اکنون 4.5 میلیون راس دام سبک و 1.5 میلیون راس دام سنگین در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است.





وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال ایجاد اشتغال‌های پایدار است اظهار کرد: دومین حوزه فعالیت کمیته امداد بحث اشتغال های حوزه خدمات و نیمه صنعتی است که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است ضمن آنکه در حوزه فرش و صنایع دستی نیز کمیته امداد فعالیت گسترده‌ای دارد و این آمادگی را داریم که بتوانیم فرش‌های بافته شده در استان را در فروشگاه‌های این نهاد عرضه و حتی صادر کنیم.





امید در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در برنامه 5 ساله دوم، نزدیک به 700 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرد گفت: طرح های اشتغال کمیته امدا امام خمینی(ره) کاملا کارشناسی شده است به طوری که این اشتغال ها به مدت 5 سال تحت کنترل قرار می گیرند تا فرد تحت پوشش توانمند شده و بتواند از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شود.





معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه در سال گذشته، 180 هزار خانوار به واسطه همین اشتغالها از زیر پوشش کمیته امداد خارج شدند اظهار کرد: این خروجی‌ها نشان می دهد که طرح‌های کمیته امداد به توفیق مد نظر رسیده است و جای خوشحالی دارد که در سال گذشته تعداد خروجی‌ها از کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور از ورودی آنها به میزان 5 درصد بیشتر بوده است.






انتهای خبر

اشتغالتاسیساتخورشیدینیروگاه
Comments (0)
Add Comment