از مهندسی که غمِ نان دارد، توقع افزایش کیفیت نیست!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: ابراز امیدواری کرد با توجه بهینه به وضعیت مهندسان در این حوزه، آرامش و ایمنی آسایش در خانه ها و ساخت و سازها حاکم گردد، چرا که مهندسی که غمِ نان دارد، توقع اینکه دراندیشه ارتقاء کیفیت باشد کمتر است.
شهرام دلفانی، مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور،  گفت :
نامگذاری این روز ، فرصتی است که بگوییم مهندسان چه وظیفه ای در قبال مردم دارند و همچنین «دولت» وبخش«بالادستی» چه وظیفه خطیری نسبت به جامعه مهندسان در کشور دارند.
به گفته دلفانی این روز در حقیقتی فرصتی برای یادآوری چیزی است که فعالان عرصه ساخت و ساز و بخش تاسیسات هر روزه در کشور با آن سرو کار دارند و در حقیقت شمارشِ پایان مهلتی است که برای شناختِ بخشی از جامعه ، سهم بزرگی در توسعه اقتصادی کشور بعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: «ساخت و ساز» بعنوان یکی از شاخث های رشد و توسعه اقتصادی در سراسر دنیا شناخته می شود و با توجه به این مسئله هر جا که صنعت ساخت و ساز و صنایع وابسته به آن رشد کرده باشند، از نگاه عام و خاص، آن جامعه از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار است و البته همچنین عکسِ این مسئله نیز صدق می کند.
دستمزد مهندسان مکانیک و تاسیسات اصلاً منصفانه نیست
دلفانی با بیان اینکه «تاسیسات» مهمترین بخش در عرصه ساخت و ساز به شمار می آید تاکید کرد: با توجه به نقش حیاتی «تاسیسات» در بدنه یک ساختمان به ویژه در سالهای اخیر، دستمزدی که مهندسان در قبال انجام امور مرتبط و ایمن سازی خانه انجام می دهند ، به هیچ وجه منصفانه نیست.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه بهینه به وضعیت مهندسان در این حوزه، آرامش و ایمنی آسایش در خانه ها و ساخت و سازها حاکم گردد، چرا که مهندسی که غمِ نان دارد، توقع اینکه دراندیشه ارتقاء کیفیت باشد کمتر است.
تاسیساتدستمزددلفانیمسکن و شهرسازیمهندسیمکانیکنان
Comments (0)
Add Comment