ارتقای نظام مهندسی با ابزار هوش مصنوعی

محمدامین میرزایی،عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: از آنجایی که دنیای فردا را به جرات می توان ازآن هوش مصنوعی و متعلقات به آن دانست؛ به این ترتیب می توان گفت با توجیه و اقناع مدیران و با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی و البته محصولات هوش مصنوعی در صنعت ساختمان، جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان را ارتقای قابل توجهی داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدامین میرزایی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت در نشست مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها با تاکید بر نیاز اطلاع رسانی خرد و کلان در بخش های مختلف دولتی و خصوصی، گفت: به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش اطلاع رسانی و حتی به نحوی در جایگاه اثرگذار بودن خود، با ایده آل قابل قبول برای این سازمان و صنف خود، فاصله قابل توجهی دارد. اصلاح این فاصله و توسعه جایگاه صنفی این سازمان، همت مضاعفی را در بخش اطلاع رسانی و تحرکات در فضای رسانه ای کشور می طلبد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین اولویت های دولت سیزدهم، توسعه کمی و کیفی مسکن است، سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش پررنگ تر و اثرگذارتری در وزارت راه و شهرسازی ایفا کند. نخستین گام برای تحقق چنین هدفی، توجیه و اقناع روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها درباره اهمیت جایگاه سواد رسانه ای و اطلاع رسانی سازمان است.
میرزایی با اشاره به اینکه در جامعه آمریکا، مجموعه هالیوود چندین قدم از نهاد نظامی – امنیتی پنتاگون در فضای جامعه گام بر می دارد، اظهار داشت: علت چنین روندی این است که مقامات آمریکا به نیکی درک کرده اند که پیش از هر اقدامی در هر بخشی، نیازمند اقناع، آماده سازی، روشنگری و … اذهان عمومی هستند و تنها در این شرایط است که می توانند به اهداف خود بدون در نظر گرفتن صحیح یا غلط بودن آن، دست یابند.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت، گام بعدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها را تربیت نیرو متخصص در بخش رسانه و روابط عمومی دانست و تصریح کرد: پیشنهاد می شود در راستای تقویت این دو بخش، با همکاری نهادهای علمی، پژوهشی، دانشگاهی و مهارتی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و تربیت نیرو متخصص در حوزه رسانه ای راه و شهرسازی، شود.
میرزایی ادامه داد: بررسی آمارها نشان می دهد در ایام شیوع کرونا در کشور، مراجعه مردم به فضای مجازی ۵۰ درصد افزایش داشت که به تبع حضور آن ها در پلتفرم های مربوط به شبکه های اجتماعی رشد داشته است. از آنجایی که دنیای فردا را به جرات می توان ازآن هوش مصنوعی و متعلقات به آن دانست؛ به این ترتیب می توان گفت با توجیه و اقناع مدیران و با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی و البته محصولات هوش مصنوعی در صنعت ساختمان، جایگاه این سازمان را ارتقای قابل توجهی داد.
صنعت ساختماننظام مهندسیهوش مصنوعی
Comments (0)
Add Comment