ارتقاء کمی و کیفی مشروط تاسیسات در گرو رشد صنعت ساختمان

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: محمد باقر معتمد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع رشد صنعت تاسیسات در کشور را در گرو توجه بهینه شهرداری ها و عدم صدور پایان کار تا زمان تایید نهایی مهندسان و مسئولان در خصوص تجهیزات به کارگرفته شده در بخش تاسیسات است.
او تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و صنعت تهویه فرصتی برای عرضه نوآوریها و همچنین رشد این صنعت در عرصه داخلی و خارجی است.
وی افزود: رشد صنعت ساختمان از نظر کمی و کیفی می تواند باعث رشد صنعت تاسیسات به عنوان قلب تپنده صنعت ساختمان شود، و تجربه ثابت کرده است که همواره اهمیت بخشی به صنعت تاسیسات رشد و بهبود کمی و کیفی حوزه مسکن را نیز به دنبال داشته است.
معتمد یادآور شد: ایران حدود ۵۵ سال پیش به طور جدی به این صنعت پرداخت و هم اکنون از رشدی مطلوب با حضور فعالان دراین عرصه در کشور داریم، اما یکی از چالش هایی که تاسیسات کاران با آن مواجه هستند؛ قرارگرفتن مقوله تاسیسات در پایان فرآیند ساختمان سازی و نبود اعتبارات مالی از سوی مالکین است که منجر به جدی نگرفتن اهمیت تاسیسات در ایمنی و کاهش سطح امنیت در ساختمان می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع تاکید کرد: مسلماً آنچه که در این بین می تواند به بهبود همه جانبه این صنعت در کشور منجر شود و علاوه بر آن ارتقاء سطح ایمنی و آسایش را برای مردم به ارمغان آورد، تعامل و تاکید شهرداری به بررسی نهایی ساختمان ها توسط مسئولان ذیربط با هدف به کارگیری تجهیزات کیفی در بخش تاسیسات است که مسلماً در این راستا از میزان آسیب ها و خطرات احتمالی ناشی از حوادث در این زمینه را کاسته خواهد شد.
این فعال در صنعت تاسیسات در ادامه به ارائه راهکار های مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی در این حوزه پرداخت و گفت: رشد کیفی و کمی صادرات تجهیزات و محصولات در حوزه تاسیسات مستلزم عزمی همه جانبه و راسخ مسئولان در بخش دولتی و خصوصی دارد و در این میان اقدامات مسئولان اتحادیه و انجمن های می توانند نقش موثری در حضور در این عرصه و پایدار ماندن این رویکرد نقش موثری داشته باشند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوعرشد صنعت تاسیساتصدور پایان کار و تاسیساتمحمد باقر معتمدنمایشگاه بین المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
Comments (0)
Add Comment