اختیارات تفویض شده به هیات مدیره نظام مهندسی تهران لغو شد

اداره راه و شهرسازی استان تهران دستور توقف مصوبه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران مبنی بر لغو اختیارات تفویض شده به رئیس سازمان را صادر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، شنبه گذشته ۶ خردادماه دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران طی نامه‌ای به رئیس سازمان، نایب رئیس اول،‌ نایب رئیس دوم و خزانه‌دار سازمان نوشت:
«در راستای اجرای مصوبات هیئت مدیره سامان بدینوسیله بند ۱ از مصوبات صورتجلسه شماره ۷۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ هیئت مدیره ایفاد می‌گردد. خواهشمند است در خصوص اجرای مفاد مصوبه مزبور اقدام لازم را در اسرع وقت معمول فرمایید.»
در ادامه نامه مصوبه هیئت مدیره (درخواست ۱۷ عضو هیئت مدیره) به شرح زیر آمده است؛
«درخواست ۱۷ عضو هیئت مدیره مطرح و در صدر دستورات قرار گرفت و با توجه به درخواست مطروحه وفق ماده ۹ نظام‌نامه نحوه اداره جلسات هیئت مدیره جهت‌ قرارگیری دستور جلسه با موضوع: اختیارات امور استخدامی، منابع انسانی و امورات سازمانی از جمله عزل،‌ نصب، جابجایی،‌ تمدید، صدور احکام و خاتمه قرارداد پرسنل،‌استخدام مشاوران، عقد قرارداد با پیمانکاران و کلیه تصمیمات در خصوص مدیریت سیستم‌های فناوری اطلاعات به هیئت رئیسه سال دوم هیئت مدیره تفویض شد. ابلاغ احکام و تصمیمات فوق‌الذکر که لازم‌الاجراست توسط دبیر مدیره صورت گیرد.»
این در حالی است که دیروز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تهران (سرپرست معاونت مسکن و ساختمان) طی نامه‌ای به شرح زیر دستور توقف مصوبه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را صادر کرد؛
« عطف به برگزاری هفتادو پنجمین جلسه نهمین دوره هیئت مدیره آن سازمان -نظام مهندسی ساختمان استان تهران- در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۲ و با توجه به وجود ابهامات و اشکالاتی در مفاد بند “یک” مصوبات آن جلسه، مقرر فرمایید در راستای وظایف نظارتی این اداره کل ذیل ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به‌علت لزوم بررسی‌های تکمیلی از سوی دستگاه نظارت تا اطلاع ثانوی نسبت به توقف اجرای مصوبه مذکور اقدام نمایید.»
بر اساس ماده ۲۶  وزارت راه و شهرسازی مجاز است ضمن بررسی عملکرد سازمان‌های استان و گزارش هیئت عمومی سازمان، در خصوص چگونگی‌ ادامه کار آن سازمان‌ها توصیه‌های لازم را بنماید و در صورتی که به دلیل انحراف از اهداف سازمان، انحلال هر یک از آن‌ها را لازم بداند، موضوع را در‌ هیئتی مرکب از وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر دادگستری و رییس سازمان مطرح کند. تصمیم هیأت با دو رأی موافق لازم‌الاجراء خواهد بود.
 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همواره با کشمکش‌ و تنش‌های داخلی روبرو بوده است. در یک نمونه مهر و آبان سال گذشته رئیس وقت سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در ۲ مرحله استعفا داد.
کرمی اوایل مهرماه ۱۴۰۱ طی نامه‌ای به شرح زیر به اعضای هیئت مدیره این سازمان در اعتراض به اقدام “منتخب هیئت مدیره” به‌صورت مشروط استعفا داده بود؛
«احتراما همانگونه که استحضار دارید در جلسه مورخه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هیئت ۵ نفره  (منتخب هیئت مدیره) تصمیماتی مبنی بر عقد قرارداد همکاری با حدود ۳۳۰ نفر از مجموع ۵۲۸ نفر پرسنل خدوم سازمان به اینجانب ابلاغ شده است. این امر نه تنها موجب چابکی اداری سازمان نمی‌شود، بلکه روند معیوب گذشته را به شکلی دیگر بازسازی کره و موجبات تضعیف روابط سازمانی، دلسردی و سردرگمی نیروی انسانی و نهادینه کردن استخدام های جهت‌دار می‌شود.
به گمان اینجانب قطع ارتباط کاری با کارمندان سازمان می‌بایستی مبتنی بر ارزیابی‌های مستمر و متکی به سنجه‌های علمی و معتبر و به تبع‌ رویه‌های مصوب در نظام‌نامه‌ها و صورت جلسات و مدارک و مستندات باشد. با احترام به مصوبات هیئت مدیره از آنجاییکه اجرای این‌گونه مصوبات را مغایر اصول اولیه مدیریت سازمانی و تسلیم در برابر خواسته‌های ناروای جریانات خاص و ظلم آشکار به همکاران خدوم و صادق خود در سازمان می‌دانم استدعا دارم لیست مذکور مورد بازنگری قرار گیرد تا از اجرای آن معذور نباشم، در صورت اصرار بر مواضع قبلی بدینوسیله استعفای خود را تقدیم می‌دارم.»
وی در ادامه ۱۰ آبان‌ماه سال گذشته باز هم استعفا داد: « اینجانب رامین کرمی رئیس سال اول دوره نهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به دلیل بروز بیماری که منجر به صدور دستور استراحت مطلق و دوری از هرگونه تنش از سوی پزشک معالج شده است، علی رغم میل باطنی خود جهت ادامه خدمت‌رسانی به اعضای سازمان و هیئت مدیره بدینوسیله استعفای خود را از سمت ریاست سازمان اعلام می‌کنم. با توجه به تجارب ارزشمند شما نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب جهت بهبود بیشتر و تاثیرگذارتر فرآیندهای جاری سازمان و رضایتمندی اعضا سازمان اقدام شایسته انجام شود. خواهشمند است اقدام قانونی در جهت موضوع مذکور در اولین جلسه هیئت مدیره صورت گیرد.»
استعفای رئیس نظام مهندسی تهرانلغو اختیارات نظام مهندسی تهراننظام مهندسی تهران
Comments (0)
Add Comment