اختصاص درآمد حاصل از صادرات نفت به مناطق نفت‌خیز

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهم استان‏های نفت‌خیز از درآمدهای نفتی از 002/ 0 درصد آغاز شد تا به 2 درصد رسید و با پیگیری‏های انجام‏گرفته و برگزاری جلساتی با وزیر نفت و سازمان برنامه‏ و بودجه قرار شد تا 3 درصد از سهم صادرات نفت به استان‏های نفت‏خیز اختصاص داده شود.





فریدون حسنوند اظهار کرد: در گذشته در محاسباتی که صورت می‏گرفت بخش اعظم سهم استان پرداخت نمی‏شد و نمایندگان مجلس با ارائه پیشنهادی مطرح کردند تا دوسوم از پولی که قرار است تعلق بگیرد را به مناطق محروم و یک‌سوم آن به مناطق نفت‏خیز اختصاص یابد. وی افزود: علاوه‌بر 3 درصد در نظر گرفته‏شده از سهم صادرات نفت، 3 درصد از درآمدهای حاصل از پیمان‏هایی که در استان‏های نفت‏خیز منعقد می‏شود نیز برای مسائل اجتماعی آن استان‏ها هزینه خواهد شد.





حسنوند تصریح کرد: این 3 درصد در نظر گرفته‏شده برای هزینه‏کرد در بخش اجتماعی استان‏های نفت‏خیز، تا حدی کمبودهای سال‏های گذشته را جبران خواهد کرد.وی اعلام کرد: به دنبال بحث عمران مناطق نفت‏خیز نیز هستیم و در این زمینه سهمی برای استان پیش‏بینی شده تا با تعریف طرح‌هایی مشکلات عمرانی موجود در مناطق نفت‏خیز استان حل شود.





حسنوند اظهار کرد: شیوه جدید اختصاص 3 درصد از سهم صادرات نفت به استان، به سود خوزستان است زیرا نحوه محاسبه نیز نسبت به گذشته تغییر پیدا می‏کند و قرار شده تا کمیسیون انرژی و کمیسیون بودجه به بررسی محاسبه قبلی بپردازند و با توجه به شرایط واقعی، تخصیص بودجه به استان‏ها را محاسبه کنند.







انتهای خبر

تاسیساتدرآمدصادراتنفت
Comments (0)
Add Comment