اختصاص اعتبار جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خط اعتباری جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده کشور ایجاد شده و با پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مشکلی از لحاظ تامین اعتبارات نداریم.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمد آئینی گفت: خط اعتباری جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده که با تزریق و پرداخت این اعتبارات شاهد توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور خواهیم بود.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده  ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک مسکن تعلق گرفت و اکنون با احتساب منابع گذشته، مشکلی برای تامین ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، جهت پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده نداریم و منابع در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است.
او می‌گوید: متقاضیان دریافت تسهیلات یا افرادی که اقدام به دریافت پروانه و ساخت پروژه‌ای کرده‌اند، می‌توانند درخواست خود را در سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ثبت کنند.
در نوسازی بافت فرسوده، مالکیت و زمین و سرمایه از آن مردم است و باید فضایی ایجاد شود که خود مالکان  وارد کار شوند و با بسته‌های تشویقی موثر، این امر امکان پذیر می‌شود.
بسته تشویقی جامع برای اجرای این طرح در قالب سه بخش تعریف شده که شامل بسته تشویقی نوسازی، بخش تسهیلات به معنی تسهیل اموری مثل صدور پروانه ساخت و بخش مالی و وام بانکی است.
در طرح جهش تولید مسکن مقرر شده تا ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دو سال نوسازی شود و به طور متوسط در کشور به ازای نوسازی هر واحد فرسوده در کشور حداقل ۳ واحد تولید خواهد شد.
بافت فرسودهوام تعویض بافت های فرسوده
Comments (0)
Add Comment