احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان : با سرمایه گذاری شرکتهای چینی ، زنجان دارای نیروگاه های خورشیدی 500 و 20 مگاواتی می شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: دو شرکت چینی برای راه اندازی این دو نیروگاه 500 و 20 مگاواتی و یک شرکت چینی دیگر هم برای اجرای خط تولید سلول های خورشیدی در زنجان سرمایه گذاری می کنند.


نیک سرشت افزود: برای احداث نیروگاه خورشیدی با مشارکت شرکت مهندسی کنترل کیفیت بیش از 550 میلیون دلار و برای راه اندازی واحد تولید سلول های خورشیدی ، بیش از یک میلیارد 200 میلیون ریال سرمایه گذاری خواهد شد.


وی محدودیت احداث هر 100 مگاوات نیروگاه به دست یک متقاضی توسط وزارت نیرو را یکی از مشکلات این شرکتهای چینی عنوان کرد که باید با پیگیری مسئولان استان مرتفع گردد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان همچنین از تعهد دو هفته ای استان به شرکتهای چینی برای تأمین زمین و تسهیل امور مربوط به مجوز وزارت نیرو هم خبر داد.


سلول‌هاي خورشيدي ، انرژي خورشيدي را مستقيماً به الكتريسته تبديل کرده و يا مستقيماً از طريق اثر فتو ولتايي و يا به طور غيرمستقيم انرژي خورشيدي به گرما يا انرژي شيميايي تبديل مي كنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتنیروگاه
Comments (0)
Add Comment