اجرای سیستمی ارجاع تمامی نظارت ها کلید می خورد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت : یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع کار نظارت فنی مهندسان برای تحقق قانون نظام مهندسی است.
به گزارش تاسیسات نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت : یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع کار نظارت فنی مهندسان برای تحقق قانون نظام مهندسی است.
مجتبی زوربخش تصریح کرد : با استناد به بند ۲ ماده ۲ و بند ۸ ماده ۱۵ و ماده ۳۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ارجاع مناسب کارها از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است .
وی با عنواناینکهدر راستای نیل به این مهم ایجاد شفافیت در نحوه ارجاع با هدف احقاق حقوق مهندسان ناظر مورد توجه هیأت مدیره نهم قرار گرفت ، اظهار کرد : در طول یک سال گذشته با توجه به وجود برخی مشکلات سیستمی در فرآیند ارجاع نظارت ، زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری اصلاح و در نهایت مطابق مصوبه هیأت مدیره در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ مقرر شد تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تاکید کرد : به دنبال مصوبه مذکور از ۱۵ آبان ماه امسال ، تمامنظارت ها در سراسر استان فارغ از  فاکتورهای متراژ پروژه وتعداد سقف ، به شکل سیستمی ارجاع می شوند .
زوربخش قطع رابطه مالی ناظر و کارفرما را از مزایای اولیه واگذاری کار ارجاع نظارت به سازمان های نظام مهندسی دانست و گفت : اینکه تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند از جمله مطالبات اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بوده که با پیگیری و تلاش هیات مدیره نهم محقق شده است .
وی با اشاره به اینکه این رویه باعث استفاده از ظرفیت تمام مهندسان می شود گفت : یکی از وظایف هیأت مدیره نظارت بر کیفیت ارائه خدمات مهندسی وافزایش کیفیت این خدمات است ؛ در این راستا اجرای این مصوبه می تواند افزایش کیفیت خدمات مهندسی را به همراه داشته باشد .
دکتر زوربخش از همراهی و همکاری تمامی اعضای هیات مدیره دوره نهم و همچنین معاونت خدمات مهندسی و کنترل ساختمان سازمان که عدالت محوری و تلاش در جهت تأمین منافع اعضای سازمان را سرلوحه کار خود قرار دادند قدردانی نمود .
ارجاع سیستماتیک نظام مهندسیارجاع نظام مهندسینظام مهندسی ساختمان فارس
Comments (0)
Add Comment