اتیوپی حاصلخیز می شود

به گزارش تاسیسات نیوز، انتظار می رود تغییرات آب و هوایی همه انواع سیستم های آب و هوایی آینده را آشکار کند و متخصصان بتوانند طوفان ها، گردبادها، خشکسالی ها و سیلاب ها را پیش بینی کنند.





اما حتی تاریک ترین ابرها هم پوشش های نقره ای دارند؛ یک مطالعه جدید تاثیرات آن را روی جلگه نیل ابی اتیوپی بررسی کرده و دقیقاً آن را به شکل افزایش احتمالی در میزان بارش روشن ساخته است که منجر به بازده بیشتر محصولات و پروژه های برق-آبی بزرگ در منطقه می شود.

 

 

 

 

ایده این است که تغییرات آب و هوایی که می تواند آب بیشتری به منطقه بیاورد رویداد جدیدی نیست. مطالعات قبلی که از دما و بارش های مدل سازی آب و هوا استفاده کردند پیش بینی کرده اند پدیده می تواند وجود آب در اتیوپی را به میزان 10% افزایش دهد، اما طبق نظر محققان در دانشگاه ویرجینیا، این کار اطلاعات حیاتی هم به جا می گذارد.

 

 

 

 

در آنچه به عنوان مطالعه ای که در نوع خود اولین به شمار می آید، تیم مدل های هیدرولوژیکی را با داده های مقیاس کم و اصلاح شده از پنل دولتی ترکیب می کند تا تصویر کامل تری از جریان آب در دو حوزه آب ریز کلیدی در جلگه نیل آبی شکل دهد؛ این حوزه تا 66 درصد رودخانه نیل که در سودان جریان داشته و به مصر می ریزد را تغذیه می کند.

 

 

 

 

تاثیر پیش بینی شده تغییرات آب و هوایی روی منطقه در دو دوره زمانی خاص (2041-2065 و 2075-2099) بررسی شده است. آنالیزها نشان می دهد دو حوزه افزایش جریان آب سالانه به میزان 22 تا 27 درصد را تجربه خواهد کرد و فصل باران های موسمی تا 4 تا 6 هفته گسترش می یابد و فصل های رشد را طولانی تر می کند و اجازه دو تناوب محصول در سال را می دهد.

 

 

 

 

از آنجایی که بیشتر حوزه نیل آبی بالای 5000 فوت ارتفاع دارد، محیطی ایده آل برای کشاورزی با رطوبت کم، بیماری و فشار افات کم و وجود اب بیشتر فراهم می کند که سبب رشد و توسعه می شود.

 

 

 

 

مطالعه همچنین برای اولین بار نگاهی به مشکل انتقال رسوبات که یک نگرانی خاص در حوزه آبریز نیل آبی است دارد. افزایش جریان اب رخداد خوبی به نظر می رسد اما این اتفاق رسوبات بیشتری هم با خود می آورد که می تواند ظرفیت و راندمان سدها، مخازن و پروژه های برق-آبی را کاهش دهد.

 

 

 

 

وجود آب بیشتر قطعاً نتیجه مثبتی است، اما این رسوب بیشتری به همراه دارد. یک روش مقابله با این امر، نصب اقدامات تبدیل در مزارع برای استفاده از محصولات پوششی و روش های کشت مختلف برای تولید خاک سالم تر و پایدار و کاهش خوردگی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آب و هواآفریقاتاسیساتحاصلخیز
Comments (0)
Add Comment