اتفاقی جدید

روح اله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا / همکاران گرامی، سلام و خدا قوت ؛سال‌ها قبل و پیش از تاختن شبکه‌های مجازی به زندگی ما، در روزگاری که کاغذ گران نبود و حوصله‌ها بیشتر بود، در کشور ما مجلات متعددی درزمینه مهندسی تاسیسات منتشر می‌شد. حتی گاهی یک بنگاه مطبوعاتی چندین ماهنامه داشت و مطبوعات ارج‌وقربی دیگر.
بازار تبلیغات داغ بود و نویسنده‌های پرحوصله پای‌کار. آن روزگار طلایی که فرهنگ ما نیز از لونی دگر برآمده بود و حتی دغدغه جدی دولت‌ها مراقبت از آن؛ سینما و موسیقی و جشنواره و کنفرانس نیز همه به خط بودند و برندها یا به آن‌ها خدمت می‌کردند و یا از آن‌ها خدمات می‌گرفتند. خلاصه این‌که قلم‌ها طلایی بود اما نه برای امضاء که برای هنرنمایی.
آن سال‌های شاد اکنون در خاطره ماست و البته گویی نگرانی‌های ما و جامعه فرهنگی و جامعه فنی ما نیز تغییرات مداوم یافته است. کرونا جهان را به دو بخش قبل و بعد از خود تقسیم کرده است و تا ثروتمندان جهان به فکر فقرا نیفتند از ما نخواهد گذشت.
زندگی اما به‌سرعت به جلو می‌رود. هنوز هزاران کودک به دنیا می‌آیند و جوانان کوه‌ها را جابجا می‌کنند. هرزمان مردمان خود را می‌خواهد و هر تاریخی را زندگان همان عصر می‌نویسند.
تاسیسات نیوز سال‌هاست که در قامت سایت و هفته‌نامه مشغول به هنرنمایی است و به‌تنهایی در عرصه فضای مجازی و در بستر اینترنت اطلاع‌رسانی می‌کند. استقبال مخاطبان و علاقه آنان به هفته‌نامه و سایت عاملی بوده است که بارها در بزنگاه‌های بودن یا نبودن، ما را به بودن نه تشویق که وادار کرده است و اکنون گروه تاسیسات نیوز تصمیم دارد حرفی جدید و ایده‌ای تازه درافکند.
با امید به خدای متعال و با اتکاء به آن ذات نوساز همیشه نو پرداز، برای نخستین بار در ایران قصد داریم نشریه دیگری را به عرصه مطبوعات ایران معرفی کنیم که جای خالی آن به‌خوبی احساس می‌شود. اکنون قصد داریم نخستین ماهنامه اینترنتی ایران در عرصه مهندسی تاسیسات را منتشر کنیم. این ماهنامه خطی جدا از هفته‌نامه خواهد داشت و سیاستی دیگر در نشر مطالب دارد.
درنهایت مانند همیشه این فرزند جدید برای جامعه تاسیسات ایران است. این جامعه بزرگ و باشکوه باید برای فرزند خود دلسوزی کند، آن را بنوازد و برای دانش او، قدرت او و سلامتی او تلاش کند. اینک این دست یاری ماست که به‌سوی شما دراز است.
تا بعد!
اتفاقی جدیدتاسیساتنظام مهندسی ساختمانواصف
Comments (0)
Add Comment