ابلاغ دستورالعمل اجرایی انتقال تاسیسات و دارایی های شهرکهای صنعتی

 هیات وزیران دستورالعمل نحوه انتقال دارائی ها و تاسیسات ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را تصویب کرد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در اجرای تبصره ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی، موضوع تصویب نامه شماره 181411/ت44364ک دستورالعمل نحوه انتقال دارائی ها و تاسیسات ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را تصویب کرد.

به گزارش تاسیسات نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، دستورالعمل نحوه انتقال تاسیسات و دارایی های ایجاد شده از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت شهرکهای صنعتی را ابلاغ کرد.

 

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در اجرای تبصره ماده (11) براساس این مصوبه ، دارایی های ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی ها شامل چاه آب، پمپ آب و شبکه های آبرسانی و توزیع آب، منبع آب، شبکه گازرسانی، شبکه مخابرات، شبکه جمع آوری فاضلاب، تصفیه خانه فاضلاب، شبکه برق رسانی، شبکه روشنایی و حق الامتیازهای مربوط، سردر ورودی، اتاق نگهبانی، ساختمان و ماشین آلات آتش نشانی، ایستگاه های پمپاژ آب و فاضلاب، ساختمان های اداری و جنبی است.

 

همچنین، فضای سبز، شبکه معابر، راه های دسترسی و متعلقات آنها، محل دفن و تخلیه زباله ها و نخاله های ساختمانی و تأسیسات از دیگر موارد دارایی های ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی ها می باشند.

 

در این راستا ، دارایی های ایجاد شده از محل طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی، پس از تکمیل یا خاتمه انجام طرح و در اجرای مفاد ماده (11) آیین نامه و با رعایت مواد (4) و (5) قانون از حساب های طرح خارج و در حساب انتظامی حساب های داخلی شرکت منظور می گردد و متقابلاً دارایی های مذکور به قیمت دفتری در دفاتر شرکت مادر تخصصی مربوط در حساب دارایی ها ثبت و معادل مبالغ مربوط سرمایه دولت در شرکت مادر تخصصی یاد شده اضافه می شود.

 

همچنین دارایی های ایجاد شده از محل طرح مانند سایر دارایی های شهرک ها و نواحی صنعتی پس از تکمیل با توجه به ماده (10) آیین نامه طی صورتجلسه ای مستند به صورتجلسات هیئت مدیره شرکت های تحویل دهنده و تحویل گیرنده جهت اداره امور به شرکت خدماتی تحویل می گردد.

 

براین اساس، وظایف و تعهدات شرکت ، تهیه و تحویل یک نسخه از آلبوم نقشه ها و صورتجلسات موجود عملیات اجرایی در قسمت های مشترک، در قالب فایل الکترونیکی و به صورت pdf به مدیرعامل شرکت خدماتی؛ تحویل کلیه زیرساخت های موجود قسمت های مشترک شهرک یا ناحیه صنعتی و ساختمان های جنبی طی صورتجلسات جداگانه و معرفی واحدهای صنعتی و طرفهای قرارداد جدید متقاضی دریافت انشعاب به شرکت خدماتی جهت وصل انشعاب مورد نیاز می باشد.

 

همچنین وظایف و تعهدات شرکت خدماتی در برابر امکانات زیربنایی، تأسیسات و تجهیزات (الکتریکی، مکانیکی) و ساختمان های جنبی شهرک یا ناحیه صنعتی موجود در قسمت های مشترک که به موجب این دستورالعمل به شرکت خدماتی تحویل شده است، عبارتند از:

 

1- اداره و نگهداری آنها مطابق با قانون و آیین نامه و اساسنامه نمونه به شرح زیر می باشد:

 

الف- نظارت بر کیفیت ایمنی تأسیسات و کنترل آنها.

 

ب- حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات مربوط به خطوط انتقال و شبکه های توزیع فاضلاب، ایستگاههای پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب، مخازن زمینی و هوایی، ایستگاههای پمپاژ آب و چاه های آب، همچنین خطوط انتقال گاز، شبکه های توزیع گاز و ایستگاههای گاز.

 

پ- حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات و ساختمان های جنبی اعم از تأسیسات آب، برق، گاز، سیستم های گرمایش و سرمایش، تجهیزات فنی و اداری، وسایل حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی.

 

ت- حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات و ساختمان های جنبی مربوط به تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی، ایستگاه های کلرزنی و کنترل مرکزی و کنترل پسابهای خروجی و مدیریت امور پسماندهای صنعتی مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست.

 

ث- حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات مربوط به فضاهای سبز شامل شبکه آبیاری قطره ای و تأسیسات جنبی و غیره.

 

ج- حفظ، نگهداری و راهبری ماشین آلات مربوط به آتش نشانی، بهداری، آبیاری فضای سبز و غیره.

 

چ- تأمین ابزارآلات، تجهیزات، ملزومات و نیروی انسانی متخصص جهت امور مدیریتی و خدمات رسانی.

 

2- ارایه گزارش ماهیانه عملکرد به بازرس شرکت خدماتی.

 

3- تهیه و ارایه برنامه زمان بندی سرویس کامل تجهیزات طبق دستورالعمل کارخانه های سازنده و استانداردهای مورد قبول به صورت روزانه، هفتگی و سالیانه.

 

4- تأمین منابع مالی لازم.

 

5- کنترل و آماده بکار داشتن تجهیزات و تأسیسات مربوط به صورت شبانه روزی و انجام تعمیرات ضروری در سریع ترین زمان.

 

براین اساس، واگذاری اراضی باقیمانده قابل واگذاری کماکان با رعایت ضوابط و معیارهای استقرار واحدها و فعالیتهای صنعتی و تولیدی موضوع تصویب نامه شماره 78946/ت39127هـ مورخ 15/ 4/ 1390 و اصلاحات بعدی آن و سایر مقررات مربوط به عهده شرکت می باشد.

 

ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی به شرح زیر است:

 

تاسیسات و دارایی های ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی های سرمایه ای پس از تکمیل توسط شرکت (شرکت شهرکهای صنعتی استانی )و تحویل به شرکت خدماتی (شرکت موضوع ماده 5 قانون) برای تعیین تکلیف از حساب های طرح تملک و حساب های داخلی شرکت بر اساس دستورالعمل مالی خارج می شود.

پایان پیام/.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment