ابلاغیه شیوه‌نامه داد‌و‌ستد گازهای مشعل

به گزارش تاسیسات نیوز، بیژن زنگنه، وزیر نفت شیوه‌نامه نحوه داد‌و‌ستد شرکت ملی نفت ایران با خریداران گازهای مشعل را ابلاغ کرد.




در این شیوه‌نامه آمده است: به‌منظور جلوگیری از سوختن گازهای مشعل، با هدف کاهش اثرات سوء‌زیست‌محیطی، ایجاد ارزش افزوده از این منابع و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار، به این وسیله به استناد بند الف ماده ۴۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مصوب سال ۱۳۹۵، شیوه‌نامه دادوستد شرکت ملی نفت ایران با خریداران گازهای مشعل جهت اجرا ابلاغ می‌شود.





این شیوه‌نامه در 7 ماده تنظیم شده است. بر‌اساس آن، کلیه گازهای همراه و مشعل تولیدی در میادین نفتی و گازی و تاسیسات صنعت نفت که مطابق طرح و برنامه‌ریزی‌های فعلی حداقل ظرف مدت ۲ سال از تاریخ ابلاغیه در حال سوختن خواهند بود، مشمول واگذاری موضوع این ابلاغیه خواهند شد.





شانا افزود، «شرکت نفت» موظف است ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ این ابلاغیه نسبت به عرضه عمومی و اعلام فراخوان فروش گازهای مشعل تحت‌اختیار و مدیریت خود به بخش غیردولتی اقدام کند. در صورتی که پس از پایان مهلت فراخوان موضوع این ماده، صرفا یک متقاضی برای هریک از اقلام فراخوان موجود باشد، نسبت به واگذاری با قیمت موضوع ماده (۲) اقدام خواهد شد.





قیمت پایه واگذاری گازهای موضوع این ابلاغیه در هر مورد با تشخیص «شرکت نفت»، برحسب دسترسی «خریدار» به سرویس‌های جانبی، حجم گاز در اختیار و کیفیت گاز، مدت زمان واگذاری و محل تحویل گاز«خشکی یا فراساحل» بین 5/ 0 تا 2 سنت در هر متر‌مکعب گاز تعیین خواهد شد.







انتهای خبر

ابلاغیهتاسیساتمشعلگاز
Comments (0)
Add Comment