ابداع سیستمی با قابلیت شناسایی انواع دخانیات و آتش‌سوزی

به گزارش تاسیسات نیوز، دستگاه AirGuard می‌تواند دقیقا دود یک آتش‌سوزی را از دود سیگار و حتی دود مواد مخدر مانند ماری‌جوانا تشخیص دهد.

 

این فناوری لبنانی سپس بطور خودکار ترکیبات آلی موجود در دود را با استفاده از برنامه‌ای ثبت می‌کند که می‌تواند برای هشدار به صاحبان هتلها، خانه‌ها یا حتی پلیس مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دستگاه AirGuard توسط شرکت FreshAir Sensor در لبنان طراحی شده و قرار است تا بهار سال آینده وارد بازار شود.

 

این دستگاه برای صاحبان املاک و هتلها طراحی شده اما همچنین صاحبخانه‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، اگرچه هنوز قیمت این فناوری اعلام نشده است.

 

دستگاه مذکور علاوه بر مچ‌گیری افرادی که در محل کار یا خانه‌شان سیگار می‌کشند، برای توقف خطرات دود دست سوم سیگار طراحی شده است.

 

اوایل سال جاری یک پژوهش نشان داد که پس از روشن شدن سیگار، نشانه‌های دود در فرش، مبلمان و غبار باقی می‌ماند.

 

محققان دانشگاه یورک اظهار کردند که حداکثر خطر پیش‌بینی شده از سطوح دود دست سوم در یک خانه که افراد قبلا در آن سیگار کشیده‌اند، معادل یک مورد سرطان بیشتر در هر 1000 نفر جمعیت در معرض است.

 

دستگاه هشدار AirGuard با استفاده از مجموعه‌ای از فیلمهای پلیمری، وجود ترکیبات آلی مختلف موجود در سیگار و ماری‌جوانا را تشخیص می‌دهد.

 

قرار است دو مدل از این دستگاه به بازار ارائه شود که یکی از آنها قابل اتصال به برق و دیگری دستی و قابل پوشیدن است.

 

نسخه دوم با باتری شارژ شده و از طریق بلوتوث به یک برنامه آندروید متصل می‌شود. این برنامه همزمان با فروش دستگاه به بازار ارائه خواهد شد.

 

نسخه قابل اتصال به برق این دستگاه هشدار توسط وای‌فای به اینترنت وصل شده و به پیچهای ضد دستکاری مجهز است تا نتوان آنها را از اتاقهای هتل باز کرد.

پایان پیام /.

ابداع-سیستمی-با-قابلیت-شناسایی-انواع-دخانیات-و-آتش‌سوزی
Comments (0)
Add Comment