ابداع روش جديدي براي پالايش لجن فاضلابهاي صنعتي از فلزات سنگين

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ،روش جدیدی برای پالایش لجن فاضلابهای صنعتی از فلزات سنگین، ابداع کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  دکتر نجفی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان امروز گفت: شهرام گودرزی، اولین فارغ التحصیل دوره دکتری خاکشناسی این دانشگاه در پایان نامه دکتری خود، با عنوان گیاه پالایی لجن فاضلاب از فلزات سنگین نیکل، کادمیم بوسیله گیاهان آبزی بومی شمال خوزستان»، روشی نو را برای تصفیه فاضلابهای صنعتی از عناصر و املاح فلزی سنگین ، ارائه کرد.

آقای گودرزی مجری این طرح هم گفت: در این فرآیند با استفاده از گیاهان آبزی بومی مانند تیفا، بوریا و نی خیزران به راحتی می توان لجن فاضلاب را قبل از استفاده در کشاورزی، از عناصر فلزی سنگین پالایش کرد.

وی جلوگیری از آلودگی زنجیره های غذایی در محیط زیست را مهمترین مزایای استفاده از این روش عنوان کرد وافزود: با این تحقیق کاربردی در شهرکهای صنعتی، کارخانجات و صنایع بزرگ و روستاها می توان با ساخت سامانه های نیزار مصنوعی ، فاضلابهای صنعتی را از عناصر سنگین و سایر آلودگی ها تصفیه کرد.

گودرزی با بیان اینکه اجرای این تحقیق بیش از سه سال زمان برده است گفت: دکتر هودجی و کلباسی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان این طرح را راهنمایی کرده اند.

پایان پیام/

 

 

 

Comments (0)
Add Comment