آیا نظارت در مقاوم سازی ساختمان ها به سرانجام می رسد؟

 با استفاده از فکر و دانش می توان به نحو بهتری با حوادث و بلایای طبیعی مقابله کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، «اسماعیل نجار» در دیدار با «کمال الدین حیدراف» وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان که در تهران انجام شد، افزود: رویارویی جمهوری اسلامی ایران با حوادث گوناگونی نظیر سیل، زلزله، رانش زمین، موجب شده این کشور ضمن برخورداری از تجارب و استفاده از دانش کار، امکان اسکان، نوسازی و بازسازی را در مناطق حادثه خیز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

 

وی حوادث طبیعی را، نه بلایای طبیعی، بلکه به عنوان بخشی از حکمت های الهی برشمرد و گفت: شاید عقل بشریت نسبت به آن حکمت ها اندک باشد، اما می توان با به خدمت گرفتن از همه توان و دانش بشری، اقدامات پیشگیرانه را در زمان وقوع حوادث تسریع بخشید.

 

نجار با اشاره به سخنان مؤکد وزیر کشور درمورد ضرورت انجام تمرینات مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور پیشگیری از بحران، ممارست و تمرین در زمان عادی را عاملی بسیار اثر بخش جهت کندی روند بروز حوادث دانست.

 

رییس سازمان مدیریت سازمان مدیریت بحران کشور، زلزله بم را که منجر به جان باختن بسیاری از مردم کشور شد و رانش زمین در استان کردستان را که تخریب بیش از نیمی از روستاهای استان را در بر داشت به عنوان بخشی از تجارب تلخ ایران طی فعالیتش دانست گفت: بررسی ها نشان داده که مردم طی سالیان گذشته، از فکر و دانش خود برای برخورد و مواجه با حوادث و بلایای طبیعی استفاده کرده اند.

 

کمال الدین حیدراف وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: با توجه نفت خیز و گاز خیز بودن جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در منطقه، آذربایجان به منظور پیشگیری از بروز حوادث، آمادگی دارد همکاری های لازم را درخصوص رفع آلایندگی های صنعتی داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: اجرای تمرینات مشترک میان دو کشور به منظور پیشگیری از وقوع حوادث در مناطق شمالی، گامی موثر در تقویت امداد رسانی در مناطق است.

 

کمال الدین حیدراف افزود: با توجه به امکان وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی در جنگل ها و یا حوادثی در دریای خزر، گاهی اعزام نیرو به آن مناطق تنها با هلی کوپتر میسر است و عدم وجود تفاهمنامه مشترک میان دو کشور موجب کندی و دشواری هایی در امداد رسانی می شود که انعقاد این تفاهمنامه می تواند برای دو کشور گامی مؤثر در راستای توسعه و تقویت همکاری های دو سویه در موقعیت های بحرانی باشد.

 

وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان با اشاره به اقدامات خوبی که به منظور جلوگیری از رانش زمین از سوی دولت آذربایجان صورت گرفته، افزود: گاهی برخی افراد به منظور توسعه جاده ها و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی و زیست محیطی، بستر و موقعیت را برای وقوع حوادث و بلایای طبیعی در کشورها فراهم می کنند.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment