آیا فارس پایتخت انرژی کشور می شود؟

 

مديريت اجرايي استان فارس به دنبال اجراي سياست هاي مد نظر مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد و عملياتي شدن الگوي اقتصاد مقاومتي است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشيمي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي را راه حل مبارزه با يكجانبه نگري دشمنان عليه كشورمان دانست و گفت : مديريت اجرايي استان فارس به دنبال اجراي سياست هاي مد نظر مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد و عملياتي شدن الگوي اقتصاد مقاومتي است.

 

  امين عربي در تشريح برنامه هاي مديريت ارشد استان فارس در حوزه نفت ، گاز و پتروشيمي اظهار داشت : وابسته كردن كشور به دانش هاي نوين و تكنولوژي روز يكي از موضوعاتي است كه دشمنان دنبال مي كنند و تحريم ها نيز در همين راستا و با هدف تسلط بر منابع جمهوري اسلامي ايران صورت مي گيرد.

 

وي ادامه داد : ملت ايران با استعداد هاي نهفته و تلاش و همت خود نه تنها اجازه تسلط قدرت هاي بيگانه را بر كشور نمي دهد بلكه با اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي امكان صدور تكنولوژي و دانش فني به ديگر كشور ها را فراهم مي كند و سعي دارد تا با تلاش مضاعف خود و اقتصاد مقاومتي عدم وابستگي به درآمد هاي نفتي را عينيت ببخشد.

 

مشاور استاندار فارس اجراي سياست هاي مد نظر رهبري را موجب مقابله با ضربه پذيري كشور در مقابل دشمني هاي ابرقدرت ها دانست و افزود : تنوع در روش هاي فروش، استفاده از توان بخش خصوصي و ايجاد ارزش افزوده از راه حل هاي عينيت بخشيدن به سياست اقتصاد مقاومتي است.

 

عربي حضور بخش خصوصي را موجب تنوع بخشي به عرضه توليدات و محصولات در بخش نفت و گاز دانست و تصريح كرد : بخش خصوصي در استان فارس همراه و همگام با كل كشور دغدغه رشد و پيشرفت را دارد و در مسير رشد سرمايه گذاري و توليد هماهنگ با دولت و سياست هاي نظام بويژه در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي است.

 

امنيت موجود در كشور از ديگر موضوعاتي بود كه مشاور استاندار فارس آنرا به عنوان عامل جذب سرمايه گذاران خارجي در حوزه نفت و گاز دانست و حضور سرمايه هاي خارجي در بازارهاي داخلي را موجب سودآوري بسيار زياد براي آنها ارزيابي كرد.

 

مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشيمي در بخش ديگري از سخنان خود به استعدادهاي استان در اين حوزه اشاره كرد و بيان داشت : ميادين نفت و گاز موجود در استان فارس بخش قابل توجهي از نيازهاي كشور را فراهم مي كند و با وجود ميادين نفتي سروستان، هما،شانول،وراوي،خشت،دي و سفيد زاخور فارس مي تواند به پايتخت انرژي كشور تبديل شود.

 

وي ادامه داد : از آنجا كه خطوط اصلي انتقال گاز از استان فارس عبور مي كند اين استان مي تواند خوراك لازم براي پروژه هايي همچون پتروشيمي ها را فراهم كند.

 

عربي همچنين به نقش ارزنده پتروشيمي شيراز در توسعه استان فارس وكشور اشاره كرد و گفت : اين پتروشيمي از نيروهاي با تجربه و كارآمدي برخوردار است كه سرمايه هاي بسيار مهمي براي پتروشيمي هاي در حال احداث فارس مي باشند البته معتقديم پيشرفت اين پروژه هاي پتروشيمي در حال احداث در استان فارس قابل قبول نيست.

 

وي تصريح كرد : از مديران اين پروژه ها دعوت كرده ايم تا مسائل و مشكلات پيش روي اجراي اين طرح ها را مطرح كنند و مديريت ارشد استان نيز اين آمادگي را دارد تا براي رفع موانع برنامه ريزي هاي لازم را به عمل آورد تا آنجا كه براي تامين منابع مالي اين طرح ها پيشنهادات مشخصي را ارائه كرده ايم.

 

مشاور استاندار در امور نفت و گاز همچنين از اجراي طرح پالايشگاه پارس در شيراز كه بزرگترين طرح اقتصادي در استان فارس به شمار مي رود ياد كرد و افزود : اين پروژه موجب اشتغالزايي فراواني مي شود و مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ناشي از بيكاري را حل و فصل مي كند به همين دليل نيز مديريت ارشد استان بصورت جدي در حال پيگيري اين موضوع است و اميدواريم در آينده نزديك اخبار قابل توجهي از اين طرح منتشر شود.

 

عربي همچنين به تعهدات شركت هاي آب ، برق و گاز استان جهت تامين نياز هاي اين پتروشيمي اشاره و عنوان كرد : با توجه به تعهدات صورت گرفته در اين رابطه ، براي تعريف پروژه هاي جديد بايد به توسعه زير ساخت هاي آب ، برق و گاز با توجه به محدوديت منابع نگاهي ويژه داشته باشيم.

 

تكميل زنجيره توليدات نفتي و ايجاد ارزش افزوده از ديگر مواردي بود كه مشاور استاندار از آن به عنوان يكي از راهكار هاي اجراي الگوي اقتصاد مقاومتي ياد كرد و در اين رابطه اظهار داشت : خوشبختانه در حوزه صنعت نفت و گاز، استان فارس داراي شركت هاي توانمندي در حوزه هاي فني و مهندسي،ساخت و توليد ،نصب و راه اندازي است و همگام با ساير استان ها مي تواند از اين توانايي هاي اثبات شده در راه توسعه پايدار كشور گام بردارد.

 

وي از خواست مديريت ارشد استان در تبديل فارس به پايتخت انرژي كشور خبر داد و عنوان كرد : با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود و با استفاده از الگوي اقتصاد مقاومتي اين مهم محقق خواهد شد.

پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment