آوار هزینه ها بر سر انبوه سازان

به گزارش تاسیسات نیوز، جعفر خزاعی سرچشمه، انبوه‌ساز مسکن گفت: براساس شعار سال باید ساخت‌وساز به دست مردم انجام شود و شرط تحقق آن در نظر گرفتن مشوق برای سرمایه‌گذاران است. همچنین باید امنیت بر فضای کسب‌وکار حاکم باشد. از سوی دیگر دولت و مجلس باید قوانین تسهیلگری تصویب کنند و بر اجرای آن نظارت داشته باشند. در غیر این صورت در بر همان پاشنه خواهد چرخید.
وی تاکید کرد: از آنجایی که ساخت‌وساز به دلیل زمانبر بودن صدور پروانه ساختمان، گران‌فروشی تراکم و هزینه‌های صدور پروانه به کندی پیش می‌رود و تحرک ندارد؛ اگر موارد مذکور اجرا شود، شاهد مشارکت مردم که همان بخش خصوصی هستند، در ساختمان‌سازی خواهیم بود و ساخت‌وساز رونق می‌گیرد.

آوار هزینه‌های بالا بر سر انبوه‌ساز
این انبوه‌ساز مسکن درباره هزینه‌های بالای ساخت‌وساز گفت: از یک سو شاهد اخذ هزینه‌ بیمه، آموزش‌ و پرورش، آب، برق‌‌ و گاز و گران‌فروشی تراکم هستیم. از سوی دیگر قیمت مصالح‌ ساختمانی به علت وابستگی به قیمت دلار بالا می‌رود. تا زمانی که ثبات اقتصادی نداشته باشیم، گرانی مصالح‌ ساختمانی و غیره ادامه دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت‌های پیش‌بینی نشده برای سرمایه‌گذاران گران تمام می‌شود، چراکه سرمایه‌گذار در ابتدا هزینه‌های یک پروژه را برآورد می‌کند و براساس آن پروژه‌ای را تقبل می‌کند، اما زمانی که  آغاز به کار می‌کند، هزینه‌هایش چندین برابر می‌شود. درواقع سرمایه‌گذار قادر نیست منابع مالی خود را مدیریت کند و به همین دلیل شاهد نیمه‌کاره بودن پروژه‌ها و عدم رونق این بخش هستیم.ش

انبوه سازانتسهیلگری مسکنجعفر خزاعیساخت وساز
Comments (0)
Add Comment