آن هفده روز

روح اله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره ۱۴4 میباشد.



همکاران عزيز سلام و خداقوت

 

شلوغي خیابان‌ها، عجله بيهوده کارفرمايان و گرمي خاص هوا نشان می‌دهد که نرم نرمک می‌رسد اينک بهار!

 

 

همه ما به‌نوعی درگير شلوغی‌های کاري و فکري اين روزها هستيم و شهرش به‌سختی در رفت و آمد است. به‌هرحال مهمان عزيزي به نزد ما می‌آید.

 

 

 

اما اين روزهاي خوش با تعطيلاتي همراه است که در کمترين حالت چهارده روز به طول می‌انجامد. امسال حتي به شانزده و هفده روز نيز رسيده است. مدتي طولاني که معمولاً کار خاصي در آن انجام نمی‌شود. می‌توان براي اين روزهاي طولاني برنامه‌ریزی معقولي نمود تا به‌جز انجام رسوم معمول و استراحت، از آن استفاده‌ای بهينه نمود.

 

 

 

 

اگر در هرساعت تنها سه صفحه کتاب فني بتوان خواند و در هر روز پنج ساعت را به مطالعه اختصاص دهيم، پس از پانزده روز به 225 صفحه می‌رسیم که يک کتاب علمي خوب می‌شود.

 

 

 

می‌توان به‌جای يک کتاب، به يک نرم‌افزار پرداخت و يا حتي روي موضوعي خاص مطالعه و تحقيق نمود.

 

 

 

شايد بهترين کار چند لحظه تفکر و مشخص نمودن کارهاي عقب‌افتاده و يا انجام‌نشده‌ای است که اکنون بهترين وقت براي آن است. تعيين مهم‌ترین کار و پرهيز از بلندپروازی‌های برنامه‌ریزی ما را به سمت يک برنامه عالي و اجرايي می‌برد.





همه بايد توجه کنيم که وقت نداريم و اين فرصت بی‌نظیر در کل سال تکرار نخواهد شد. کتاب مورد نظر خود را اکنون انتخاب کنيد و براي خريد آن اقدام کنيد. شايد لازم باشد روي موضوعي خاص تمرکز کنيد. مثلاً سیستم‌های کنترل،سیستم‌های هيدرونيک و يا سیستم‌های مدرن. در اين موارد لازم است چند کتاب بخريد و شايد از انتشاراتی‌های مختلف. براي اين کار بايد وقت گذاشت و خريد کرد. يا اگر می‌خواهید روي نرم‌افزاري خاص متمرکز شويد بايد براي خريد آن و راهنماي آن اقدام کنيد.

 

 

 

 

حتي اگر می‌خواهیم در کل اين ايام فيلم ببينيم هم بايد براي آن برنامه و شايد خريدي داشته باشيم.

 

 

 

به‌هرحال لزوم يک برنامه‌ریزی عالي را فراموش نکنيم و اتفاقاً همين چند روز فرصتي عالي براي آن است.

 

 

تا بعد!







انتهای خبر

تاسیساتنشریهنوروزیادداشت
Comments (0)
Add Comment