آنچه در باره نگهداری ابزار و یراق آلات نمی دانید

ابزار و یراق آلات مهم‌ترین لازمه‌ ساخت سازه‌ها و سایر وسایل هستند، اما استفاده آن‌ها به همین موارد محدود نمی‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، هر خانه‌ای به یک جعبه ابزار کاربردی نیاز دارد تا در هنگام بروز انواع نقص‌های فنی، در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کنیم. هر دارنده خودرویی نیز دست کم برای یک بار با مشکل فنی در خودروی خود مواجه شده است. در این زمان اولین چیزی که به دنبال آن خواهید گشت، چند ابزار کاربردی است. همچنین کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی به انواع ابزارآلات صنعتی در فرآیند تولید و تعمیرات نیاز دارند.
ابزار و یراق آلات فراتر از یک کالای مصرفی هستند که با کمی مراقبت، می‌توان برای سال‌های طولانی از آن‌ها استفاده کرد. در صورت نگهداری درست از ابزارآلات علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کیفیت ابزار را نیز حفظ کرده و بهترین عملکرد را در حین کار مشاهده خواهید کرد. در ادامه به چند نکته برای مراقبت و نگهداری از انواع ابزار اشاره می‌کنیم.
ابزارآلات را پس از استفاده، تمیز کنید
ابزارآلات پس از استفاده ممکن است با انواع روغن، گرد و خاک و … آلوده شوند. همه این موارد احتمال زنگ‌زدگی و ساییده شدن ابزارآلات را بالا می‌برد. بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن، ابزار را از هر گونه آلوگی پاک کرده و سپس در محل مخصوص خود قرار دهید.
ابزارآلات را خشک نگه‌دارید
کارگاه، گاراژ و حتی کارخانه‌ها محیط‌های مرطوبی هستند که در صورت رها کردن ابزارتان با زنگ‌زدگی آن‌ها روبرو خواهید شد. در این موارد باید از رطوبت‌گیرها برای جلوگیری از زنگ‌زدگی استفاده کنید. رطوبت‌گیرها معمولا ارزان هستند و با قیمت کم از ابزارآلات ارزشمندتان نگهداری می‌کنند.
ابزارها را در پوشش مخصوص خود قرار دهید
ابزارآلات نباید روی زمین و در معرض رطوبت و آلودگی قرار بگیرند. بهترین کار این است که هر ابزاری در پوشش محافظ ویژه‌ی خود قرار بگیرد. توصیه می‌شود که اگر مقدور است ابزار را به جای قرار دادن روی زمین، از دیوار آویزان کنید. بنابراین ابزارآلات حتی برای مدت زمان کوتاه نیز در معرض رطوبت سیمان یا کاشی قرار نمی‌گیرند. اگر ابزار را در کابینت نگهداری می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها را روی یک پارچه مناسب قرار می‌دهید. به این شکل از زنگ‌زدگی و خراش ابزارآلات و کابینت جلوگیری می‌کنید.
این نکته در خصوص ابزارآلات برقی بسیار مهم‌تر از دیگر ابزارها است. دما و رطوبت محل کار عموما بسیار متغیر و غیرقابل کنترل است که می‌تواند به ابزار برقی شما آسیب جدی وارد کند. ابزار برقی را حتما در کیف مخصوص خود که اغلب از جنس پلاستیک سخت است، نگهداری کنید.
در سال‌های اخیر تعداد زیادی ابزارفروشی آنلاین در قالب سایت‌های تخصصی به معرفی و فروش انواع ابزار و یراق‌آلات پرداخته‌اند. در فروشگاه یراق آلات انواع ابزارهای گوناگون با مشخصات کامل معرفی ‌شده و بهترین راهنمایی‌ها برای خرید و نحوه نگهداری از ابزار در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. خرید اینترنتی ابزار انتخاب وسیله مناسب را از بین گزینه‌های متعدد ممکن می‌کند تا بهترین قیمت و کیفیت را پیدا کنید.
در ادامه چند فروشگاه معتبر برای خرید انواع ابزار و یراق‌آلات از جمله ابزارآلات صنعتی، ماشین‌آلات، لوازم خانگی، دستگاه اینورتر و… معرفی شده‌اند؛ همچنین فروش لوازم تاسیساتی از دیگر خدمات این فروشگاه‌ها است.
ابزار و یراقنگهداری وسایل کار
Comments (0)
Add Comment