آموزش نرم‌افزار Petrel منتشر شد

موسسه انتشارات ستایش، نخستین‌ چاپ کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Petrel با نگرشی بر مدل‌سازی ساختمانی» را به بازار نشر عرضه کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Petrel با نگرشی بر مدل‌سازی ساختمانی» به قلم قاسم زرگر، علی رنجبر، ساسان سلطانی سولگانی و جلال نشاط قوجق به رشته تحریر درآمده است.

 

این اثر علاوه بر مرور چگونگی مدل‌سازی ساختمانی مخازن هیدروکربنی، استفاده از نرم‌افزار Petrel، یکی از نرم‌افزارهای رایج مهندسی نفت را آموزش می‌دهد.

 

نرم‌افزار Petrel، نخستین‌بار توسط شرکت نروژی Technoguide ساخته و طراحی و در سال 1998 به بازار عرضه شد. در ابتدا، این نرم‌افزار برای مدل‌سازی سه‌بعدی زمین‌شناسی استفاده می‌شد تا به مطالعات تحت‌الارضی بپردازند. سپس در سال 2002، شرکت Schlumberger با خرید امتیاز نرم‌افزار Petrel، این نرم‌افزار را توسعه بخشید.

 

در بخشی از کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Petrel با نگرشی بر مدل‌سازی ساختمانی» می‌خوانیم: «پترل یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای مهندسی نفت جهت مدل‌سازی مخازن می‌باشد. این نرم‌افزار با نرم‌افزارهایی همچون Eclips و Matlab نیز توانایی تبادل داده، دارد. با افزایش ابزارآلات ژئوفیزیکی و تلفیق نرم‌افزار شبیه‌سازی مخزن Eclips، پترول نرم‌افزاری کامل جهت اجرای مقاصد زیر است: تصویرسازی سه‌بعدی، برداشت سه‌بعدی، تفسیر لرزه‌‌ای دوبعدی و سه‌بعدی، تطابق چاه‌ها، طراحی شبکه سه‌بعدی برای شبیه‌سازی مخزن، تبدیل عمق، مدل‌سازی سه‌بعدی مخزن، طراحی سه‌بعدی چاه، محاسبه حجم مخزن، رسم نمودار و شبیه‌سازی خط جریان.»

 

کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Petrel با نگرشی بر مدل‌سازی ساختمانی» در 9 فصل «آشنایی با مدل‌سازی ساختمانی»، «پیش‌پردازش داده‌های ورودی»، «مدل‌سازی گسل»، «شبکه‌بندی ستونی»، «لایه‌بندی»، «برش‌های پیچیده‌تر»، «گسل‌های معکوس» و «گنبدهای نمکی» تنظیم شده است.

 

چاپ نخست کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Petrel با نگرشی بر مدل‌سازی ساختمانی» با شمارگان دو هزار نسخه در 196 صفحه، به بهای 12 هزار نسخه از سوی موسسه انتشارات ستایش راهی بازار نشر شده است

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment