آموزش اجرای ساختمان بصورت گام به گام، همین امروز شروع کنید

تاسیسات نیوز: در عملیات اجرای ساختمان با مراحل مختلف و نکات متعددی مواجه می‌شوید و فرقی نمی‌کند با کدام عنوان عملیات اجرای ساختمان را در دست دارید؛ سازنده ساختمان هستید یا ناظر معماری، به عنوان مهندس معماری یا عمران پروژه را در دست گرفته‌اید یا از ناظرین سازه هستید و حتی در سِمَت مجریان ذی‌صلاح فعالیت می‌کنید، هر موقعیتی که دارید، لازم است مهارت و تخصص لازم را داشته باشید، صفر تا صد اجرای ساختمان را به‌خوبی بدانید تا از پس مراحل کار به‌خوبی برآیید و هنگام مواجه با نکات اجرایی، بهترین راهکار را پیاده کنید؛ تنها در این صورت است که نتیجه کار موفقیت‌آمیز است و پروژه‌ای که به اتمام می‌رسانید، پر از ایرادات اجرایی نخواهد بود.
در این مطلب همراهتان هستیم تا از آموزش ساختمان‌ سازی صحبت کنیم؛ پس اگر نگران آینده شغلی خود هستید و می‌خواهید در بازار کار ساختمان، همانند بسیاری از فارغ‌التحصیلان مهندسی عمران و معماری بیکار نباشید، این متن را از دست ندهید.
چرا یادگیری اجرای ساختمان مهم است؟
پشت هر سازه خوب، یک مجری ماهر و کاربلد ایستاده است. متاسفانه اغلب فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی عمران و معماری، معمولا مباحث اجرایی ساختمان را به صورت تئوری یاد می‌گیرند؛ این درحالی است که آموزش نکات اجرایی ساختمان، بسیار فراتر از چکیده‌های کتب دانشگاهی است. اینجاست که آموزش اصولی و صحیح، اهمیت پیدا می‌کند.
شرکت در دوره اجرای ساختمان که از منبعی معتبر و با مدرسانی متخصص و کاربلد ارائه شده باشد، مسیرتان را در تبدیل‌شدن به یک مجری ساختمان ماهر و متخصص، هموار می‌کند؛ زیرا در این دوره همانند دانشگاه، خبری از آموزش‌های جسته گریخته نیست و شما نکات اجرایی ساختمان را در قالب عکس و پاورپوینت یاد نمی‌گیرید. برعکس در یک مسیر مشخص، همراه و همقدم با اساتید، مراحل مختلف آن را به صورت تفکیک شده و جلوی دوربین در محل کارگاه نگاه می‌کنید تا با مسائل اجرایی و پیچیدگی‌های گوناگون آن از نزدیک آشنا شوید. پکیج صفر تا صد اجرای ساختمان از فنون عمران دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید تا به کمک آن تمامی مراحل اجرای ساختمان را نه به صورت تئوری، بلکه به صورت کاملا عملی و حرفه‌ای آموزش ببینید.
مهم ترین اهداف دوره اجرای ساختمان
سازماندهی و کنترل پروژه توسط ناظرین عمران و معماری: متاسفانه به‌دلیل عدم تطابق بین آموزش‌های دانشگاهی و اجرای واقعی ساختمان، کنترل و سازماندهی پروژه‌های اولیه به‌درستی انجام نمی‌شود و ناظرین عمران و معماری با چالش از دست‌دادن اعتماد به‌نفس و جایگاه واقعی‌شان در بین اکیپ اجرایی و همکاران خود مواجه می‌شوند. تسلط به تمامی مراحل اجرای ساختمان کمک می‌کند تا آمادگی این افراد به بیشترین حد ممکن برسد و دوباره جایگاهشان را بدست آورند.
ساخت رزومه قوی برای فارغ‌التحصیلان مهندسی و عمران: مهندسینی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، رزومه‌ای ندارند و همین مسئله باعث می‎شود که کارفرمایان با آن‌ها برای پروژه‌های ساختمانی خود قرارداد نبندند. این در حالی است که یادگیری اجرای ساختمان و آشنایی نزدیک با فعالیت‌های این حوزه، توان اجرایی وعملی این افراد ارتقا می‌دهد و همانند مسیری میانبر آن‌ها را به سمت بازار کاری پرسود هدایت می‌کند.
عملکرد حرفه‌ای برای مجریان ذیصلاح: یک مجری ذیصلاح نسبت به یک ناظر معمولی مسئولیت‎های بیشتر و سنگین‌تری دارد. پس لازم است که علاوه‌بر دانش کامل از مراحل اجرای ساختمان، رفتار حرفه‌ای با اکیپ اجرایی را به‌خوبی بلد باشد. بداند که چگونه با مالک قرارداد ببندد یا در صورت لزوم، چگونه قرارداد را فسخ کند. ضمن اینکه لازم است دانش نوشتن دستورکار را نیز داشته باشد. همچنین یک مجری ذیصلاح باید بداند که چه مکاتباتی برای او لازم و ضروری است تا بتواند در حوزه کاری خود، موفق عمل کند و هیچ قراردادی را بدون آگاهی لازم، امضا نکند.
اجرای ساختمان؛ پله پله تا مهارت
نمی‌توان ره صدساله را یک شبه طی کرد! یادگیری و آموزش نکات اجرایی ساختمان نیازمند صبر، دقت و تمرکز بالاست. اگر می‌خواهید به یک مجری خبره و متخصص تبدیل شوید، باید گام‌به‌گام و پله‌به‌پله قدم بردارید؛ در تمامی مراحل کنجکاو و پرسشگر باشید؛ از هر نکته‌ای به‌راحتی عبور نکنید؛ صبور باشید و دقت خود را در یادگیری نکات و مراحل اجرای ساختمان بالا ببرید. در واقع یادگیری نکات آموزشی دوره ساختمان به عنوان برگ برنده عمل می‌کند و شما را از کالبد فردی مدرک‌محور خارج کرده و به فردی مهارت‌محور و متخصص تبدیل می‌کند. در این صورت است که آینده کاری و اجرایی درخشانی خواهید داشت و یک مجری ساختمان متمایز و متخصص خواهید بود.
دوره آموزش اجرای ساختمان؛ مهارت مهم است یا مدرک؟
تعداد دانشجویانی که پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی ساختمان، نمی‌توانند جذب بازار کار شوند؛ زیاد است. اما در مقابل مهندسانی هستند که بازار کار آن‌ها حسابی گرم است و در همین حوزه به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند. رمز موفقیت پایدارِ این افراد در جوامع امروزی را می‌توان به میزان تخصص و مهارت آن‌ها در رشته فعالیت‌شان ارتباط داد نه مدرکی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دریافت می‌کنند. در دوره آموزش اجرای ساختمان روی مهارت و تخصص افراد کار می‌شود تا بتوانند مهارت‌های زیر را در خود تقویت کنند:
  • مهارت‌های ارتباطی با صاحبکار، عوامل اجرایی، عوامل نظارتی؛
  • آشنایی با نرم افزارهای مختلف از جمله ورد برای مکاتبات لازم در کارگاه، اکسل برای محاسبات مالی و برنامه‌ریزی، اتوکد برای نقشه‌خوانی و…؛
  • آشنایی با نقشه خوانی برای رفع ایرادات و تخلفات اجرایی در کارگاه؛
  • آشنایی با نکات اجرایی برای جلوگیری از مواجهه با چالش‌های سنگین در عملیات اجرایی؛
  • آشنایی با مصالح مختلف برای جلوگیری از ضررهای مالی و خطرات جانی؛
  • آشنایی با ابزارها و ماشین آلات مختلف برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه؛
  • آشنایی با مباحث حقوقی و حدود اختیارات خود برای جلوگیری از مشکلات حقوقی و کیفری؛
فنون عمران؛ بهترین مرجع آموزشی مهارت‌های تخصصی مهندسی عمران و معماری
فنون عمران همواره بر این تفکر پایبند است که آموزش باید پروژه محور باشد و این اصل مهم را در تمامی آموزش‌های خود از جمله دوره جامع اجرای ساختمان پیاده کرده است. دوره‌های آموزشی فنون عمران به صورت ویدئوی باکیفیت طبق نیازهای مخاطبان در محل کارگاه ضبط شده است. شما با شرکت در این دوره می‌توانید ویدئوهای مختلفی از جمله فیلم آموزشی نکات اجرایی ساختمان، فیلم مراحل ساخت ساختمان، صفر تا صد اجرای ساختمان بتنی و تمام آموزش‌های موردنیاز در اجرای ساختمان را دریافت کرده و مهارت‌هایتان را افزایش دهید و همانند یک مهندس باتجربه و متخصص عمل کنید.
فرقی نمی‌کند فارغ‌التحصیلان معماری و عمران هستید یا سازنده ساختمان، مهندس معمار، مهندس عمران، ناظران معماری، مجری ذیصلاح ساختمان و…؛ در هر صورت می‌توانید با کمک این آموزش‌ها به‌صورت کاملا عملی بر مهارت و تخصص خود افزوده و شاهد پیشرفت چشمگیر خود باشید.
اجرای ساختمانساختمان سازیصفر تا صد اجرای ساختمانفنون عمران
Comments (0)
Add Comment