آمادگی نظام مهندسی کردستان برای اعزام به کرمانشاه

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در پیامی با شهروندان آسیب دیده زلزله شامگاه 21 آبان ابراز همدردی کرد.



در این پیام آمده است: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان آمادگی خود را برای بازسازی و همیاری به شهروندان زلزله زده اعلام می دارد و خدمت رسانی به شهروندان محروم این مناطق را از کلیه دستگاه های ذیربط خواستار است.



به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کردستان سازمان نظام مهندسی کردستان در پیام خود آورده است: آمار زیاد ساخت و سازهای غیرمجاز، رشد بی رویه حاشیه نشینی، عدم توجه به گزارشات اعلامی کارشناسان سازمان و بسیاری از مشکلات دیگر امنیت شهروندان را دربرابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی خطر انداخته است که باید نهادهای مرتبط و حتی غیرمرتبط با تشکیل کارگروه ها و اخذ تصمیمات لازم از میزان خسارت ها بکاهند که این نیازمند عزمی همگانی است.



متن پیام بدین شرح است:


بنام خداوند بخشایشگر مهربان


ضمن ابراز همدردی عمیق جامعه مهندسی کردستان، مغفرت الهی برای قربانیان، شفای عاجل برای مصدومان و صبر برای بازماندگان خانواده های آسیب دیده مناطق زلزله زده استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام و دیگر مناطق آسیب دیده کشور و همچنین شهروندان مناطق زلزله زده منطقه حلبچه، خانقین ودربندیخان را از خداوند منان خواستاریم.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان آمادگی خود را برای بازسازی و همیاری به شهروندان زلزله زده اعلام می دارد و خدمت رسانی به شهروندان محروم این مناطق را از کلیه دستگاه های ذیربط خواستار است.

شهروندان گرامی:

همانگونه در اخبار و جراید منتشر شده است متاسفانه آمار قربانیان روبه افزایش است و بیشتر این آسیب دیدگان قربانی ساختمان ها و ابنیه های نامستحکم شده اند.

ساختمان وسکونتگاه ها تنها یک سرمایه خصوصی و فردی محسوب نمی شود بلکه ساختمان یک سرمایه ملی است و باید در طراحی، ساخت و حفظ آن نهایت حساسیت و دقت را چه از جانب مسئولین، چه از جانب مالکین و شهروندان رعایت نمود. هرچند که برخی از سازمان ها و نهادها مسئولیت مستقیم در رابطه با ساختمان و مسکن دارند اما نباید از این مسئله غافل شد که رعایت مقررات ملی ساختمان یک وظیفه همگانی محسوب می شود.
آمار زیاد ساخت و سازهای غیرمجاز، رشد بی رویه حاشیه نشینی، عدم توجه به گزارشات اعلامی کارشناسان سازمان و بسیاری از مشکلات دیگر امنیت شهروندان را دربرابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی خطر انداخته است که باید نهادهای مرتبط و حتی غیرمرتبط با تشکیل کارگروه ها و اخذ تصمیمات لازم از میزان خسارت ها بکاهند که این نیازمند عزمی همگانی است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment