آمادگي ايران براي اجراي طرح هاي آبي و برقابي در بنين

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح های آبی و برقابی در بنین خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا دائمی در دیدار وزیر انرژی، تحقیقات نفتی و معدنی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر کشور آفریقایی بنین، به پتانسیل ها و توانمندی های فنی و مهندسی موجود در ایران در زمینه سدسازی، نیروگاه های برقابی، خطوط انتقال آب، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و ظرفیت نیروگاه های برقابی نصب شده در ایران اشاره کرد و افزود : ایران اماده همکاری است.

در این دیدار، وزیر انرژی بنین به برنامه های این کشور برای احداث چند سد و نیروگاه برقابی کوچک اشاره کرد و گفت: مطالعه شماری از این سدها به صورت کامل انجام شده که مهمترین آن طرح سد و نیروگاه گاجارالا است.

quotation mark باتلمی کاسا quotation mark (Bathelemy Kassa) به نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در این دیدار توصیه کرد هرچه زودتر طرح خود را برای طرح سد و برقابی گاجارالا به دولت بنین ارایه کنند.

وی توصیه کرد شرکت های ایرانی به آن کشور عزیمت کنند و ضمن بازدید و مذاکره، در جریان طرح های انرژی و آبی بنین قرار گیرند.

در این دیدار، نماینده شرکت صانیر با اشاره به طرح های این شرکت در کشورهای مجاور و غیر مجاور ایران در عرصه های برق و آب، برای اجرای پروژه های انرژی و آب به ویژه خطوط برق، پست و سامانه صورتحساب و کنتورهای هوشمند اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این دیدار، مدیرعامل شرکت quotation mark پترو پارس quotation mark با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده این شرکت در اجرای طرح های نفتی و گازی در ایران از جمله توسعه میادین پارس جنوبی و میادین نفتی در ایران، آمادگی خود را حسب دستور وزیر نفت برای حضور در طرح های نفتی و گازی بنین اعلام کرد.

وزیر انرژی بنین نیز با اشاره به وجود ذخایر مهم گاز و نفت در آن کشور، حضور شرکت های خصوصی ایرانی در این طرح ها را خواستار شد.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment