آلمانی ها در چهارمحال وبختیاری

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری از ساخت نیروگاه بادی در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان به وسیله سرمایه گذاران آلمانی خبرداد.

 

 

ملک محمد قربانپور اظهار داشت: سرمایه گذاران آلمانی علاوه بر نیروگاه بادی در تولید فتوسل و سلول های خورشیدی نیز در استان مشارکت می کنند.

 

 

 

به گفته وی، شرکت سرمایه گذار آلمانی در زمینه ایجاد نیروگاه های برق خورشیدی و بادی تجربه زیادی دارد و تا کنون این شرکت چندین نیروگاه در آلمان و چین ایجاد کرده است.

 

 

 

قربانپور ادامه داد: شرایط و زیرساخت های لازم برای تولید سلول خورشیدی و نیروگاه بادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و مذاکرات برای آغاز به کار شرکت آلمانی در استان در حال انجام است.

 

 

 

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر ژانویه (بهمن ماه) این طرح پس از توافق رسمی و بسته شدن قرارداد، آغاز شود.

 

 

مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: فاز اول این طرح تولید 10 مگاوات برق است و شرکت آلمانی مجوز تولید 100 مگاوات برق را در استان دریافت کرده است.

 

 

قربانپور ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید دو هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه بادی را دارد.

 

 

به گفته وی، پیش بینی می شود سرمایه گذاران آلمانی در این طرح به ازای هر مگاوات تولید برق، 1.2 تا 1.5 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

 

 

روستای شوراب کبیر از توابع شهرستان سامان و در حدود 25 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از مناطق بادگیر استان است.

 

 

قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرده با شرایط جدید کشور و توافق برجام، شاهد افزایش حضور شرکت های اروپایی برای مشارکت در طرح های صنعتی و سرمایه گذاری بخصوص احداث نیروگاه های خورشیدی و انرژی های تجدیدشونده در ایران هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آلمانانرژیتاسیساتخورشیدینیروگاه
Comments (0)
Add Comment