آفتاب تابان، ایران را روشن میکند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، اکنون در دوره ای که تحریم های نفتی علیه ایران برداشته شده است، کشورهای آسیایی بیشتر از اروپایی ها به دنبال سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران هستند.

 

ژاپن در نظر دارد در دوره پساتحریم همکاری خود را با تهران در بخش‌های اقتصادی به‌ویژه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران گسترش دهد.

 

در جریان دیدارهای دو‌جانبه کشورها در حاشیه برگزاری مجمع سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ملاقات و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط اقتصادی تهران-توکیو تاکید کرد.

 

تهران و توکیو برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوهای اخیر و امضای یک پیمان سرمایه‌گذاری مشترک به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در ایران توافق کردند.

 

نخست‌وزیر ژاپن سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی را به‌عنوان مشوقی برای عمل کردن ایران به تعهدهای خود در توافق جامع هسته‌ای وین در نظر گرفته است.

 

تهران و کشورهای گروه ١+٥، ١٤ ژوئیه امسال (٢٣ تیرماه) در وین اتریش به یک توافق جامع هسته‌ای دست یافتند که قرار است بر‌اساس آن، تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برداشته شوند.خبرگزاری اقتصادی نیکه یی ژاپن دیروز اعلام کرد تهران و توکیو به‌زودی پیمان سرمایه‌گذاری مشترک امضا می‌کنند.

 

بر‌اساس این گزارش، قرار است فومیو‌کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن روز دوشنبه (٢٠ مهرماه) به تهران بیاید و با محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند؛ جزئیات پیمان یادشده نیز در سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران اعلام می‌شود.

 

ژاپن همچنین علاقه‌مند به افزایش واردات نفت خام از ایران است، این در حالی است که توکیو در چند سال اخیر به دنبال تشدید تحریم‌های تهران، مجبور به کاهش خرید محموله‌های نفت خام ایران شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتنفتپساتحریمژاپن
Comments (0)
Add Comment