آشنایی با انواع سرامیک و کاشی در صنعت ساختمان

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین متریال ها کاشی و سرامیک است که در فضای داخلی یک سازه یا ساختمان نقش مهمی دارد. زیرا کاربرد آن زیاد و چشمگیر است.
تاسیسات نیوز: سرامیک از مواد معدنی غیر فلزی تشکیل شده است که به واسطه حرارت سخت می شود. سرامیک به دو قسمت سرامیک بدنه و سرامیک کف تقسیم می شود.
کاشی نیز یک فرآورده سرامیکی است که از دانه های ظریف بلورین و متخلخل ساخته شده است و به دو نوع لعاب دار (که در پوشش آشپزخانه و حمام استفاده می شود) و بدون لعاب تقسیم می شود.
میزان حرارت کوره هایی که کاشی و سرامیک در آن پخت می شود در کیفیت این متریال موثر است.
کاشی و سرامیک کف
سرامیک کف از نظر جنس، رنگ، طرح و ابعاد متنوع است. اما مهم ترین مورد در انتخاب سرامیک کف استحکام کافی آن است به دلیل این که تنش های زیادی از جمله راه رفتن، گذاشتن وسایل سنگین و ضربه را تحمل می کند. هرچه سایز سرامیک بزرگ تر باشد بعد از نصب زیباتر و شکیل تر خواهد شد.
محل استفاده کاشی و سرامیک
کاشی دیوار، سرامیک کف، کف سرویس بهداشتی، سرامیک دیوار، نمای خارجی، کف پارکینگ و حیاط، بین کابینت، استخر، راه پله، سرامیک کف کافی شاپ و رستوران ها، بیمارستان، انباری و زیر پارکت، دیوار آشپزخانه و سرویس بهداشتی، کانتر آشپزخانه.
قیمت کاشی و سرامیک
برای خرید، قبل از دانستن قیمت کاشی و سرامیک انتخاب درست این دو محصول بر اساس معیارهای موجود در بازار ضروری است، که شامل موارد بسیار زیادی می شود.
به طور مثال برای خرید سرامیک توجه به مواردی مثل: مدل، کیفیت، طرح، برجستگی، رنگ، جنس خاک، اندازه، مات یا براق بودن، ضخامت، نوع پخت، درجه سختی و نوع بسته بندی حائز اهمیت است.
در مورد کاشی هم مات یا براق بودن، ساده بودن، گل دار سفید یا رنگی بودن آن در انتخاب تاثیرگذار است.
اکنون با دانستن این که چه چیزی مد نظر شما است می توانید خرید کنید. در مورد قیمت کاشی و سرامیک می توانید از طریق سایت برند مورد نظر از قیمت های روز که به صورت منظم به روز رسانی می شود آگاه شوید.
قیمت کاشی و سرامیک بر اساس سایز و درجه کیفی ۱ یا ۲ متفاوت است. هم چنین موارد دیگری که در قیمت کاشی و سرامیک موثر است.
کاشی استخری
کاشی استخری یکی از انواع کاشی است که کاربرد آن به خصوص در ویلاسازی و ساخت و سازهای عظیم به خصوص در پروژه های لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. عدم جذب آب در کاشی استخری آن را از سایر کاشی ها متمایز می کند.
بالا بودن قیمت کاشی استخری در بعضی از برندها دلیل بر داشتن کیفیت بالا و مرغوبیت  آن محصول نیست. برای آن که قیمت کاشی استخری به صرفه و به پایین ترین حد ممکن برسد پیشنهاد می شود خرید کاشی استخری به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام شود که خرید اینترنتی این ویژگی را دارا است زیرا هزینه حمل و نقل و انبار داری حذف می شود، یا می توانید از فروشندگانی که لیست قیمت کارخانه را دارند خرید کنید. در کاشی استخری معمولا از سرامیک های ریز استفاده می شود که علاوه بر زیبایی به لحاظ ایمنی هم مناسب تر است چرا که احتمال سر خوردن در استخر را کاهش می دهد.
قیمت کاشی استخری وابسته به چیست؟
قیمت کاشی استخری به مواردی مثل کیفیت و سایز بستگی دارد. هم چنین قیمت کاشی استخری مسطح و برجسته متفاوت است و با رنگ و نقش های به کار رفته در کاشی مرتبط است. نکته مهم دیگر در انتخاب کاشی استخری مقاومت آن در مقابل مواد اسیدی و شوینده های  قوی است. برای همین همیشه قیمت کاشی استخری از سایر کاشی ها بالاتر بوده است.
قیمت کاشی و سرامیک فله ای
این محصول شامل کاشی و سرامیکی می شود که دارای درجه کیفی بسیار پایین بوده و یا حتی شکستگی دارد و اصولا بدون کارتن ارائه می شود. بارهای فله ای تناژی از ضایعات کارخانه است که از نظر کارخانه ارزش بسته بندی و هزینه برای کارتن را ندارد. اما افراد سودجو ممکن است قیمت کاشی و سرامیک فله ای را به عنوان بار درجه دار به  فروش برسانند.
بازارساختمانسرامیکقیمت کاشی و سرامیککاشی
Comments (0)
Add Comment